Ztráta dvou zákaznických týmů je nepříjemná, přiznává Renault

Počet zákaznických týmů Renaultu klesne příští rok na polovinu, což má pro francouzského výrobce řadu negativních dopadů.

Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 26. 12 2014 — Jan Pastorek

Počet zákaznických týmů Renaultu klesne příští rok na polovinu, což má pro francouzského výrobce řadu negativních dopadů.

Po krachu Caterhamu a přestupu Lotusu zůstanou Renaultu jen týmy Red Bull Racing a Toro Rosso. Po stránce financí to větší problém není.

„Má to neutrální dopady. Cena motoru pro klienta se rovná našim nákladům na motor,“ prozradil šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul listu Auto Hebdo.

Ovšem například z hlediska vývoje je vždy lepší mít víc týmů.

„Spíš než finanční jsou dopady citové, hlavně u Lotusu, který patřil k Renaultu a jezdil s Renaultem dvacet let. Co se týče Caterhamu, není to znamení dobrého zdraví F1. Ze strategického hlediska může být užitečné, když se můžete spolehnout na tři zákazníky, a nejen na dva,“ dodal Abiteboul.

Diskuse k článku

Napsat komentář