Zrušení modrých vlajek a omezení penalizací zvýší atraktivitu závodů

Formule 1 by měla zrušit modré vlajky ve velkých cenách a omezit udělování penalizací, výsledkem bude atraktivnější závodění. Takový je názor předsedy BRDC (Britský klub závodních jezdců, který mimo jiné vlastní okruh Silverstone) a sportovního komisaře a spolupracovníka FIA Dereka Warwicka. Využívání modrých vlajek přitahuje nemalou pozornost. Rychlejší piloti si často stěžují na provoz na…

8 Štítky: Modré vlajky Pravidla Zveřejněno 23. 01 2017 — Marie Tomšíková

Formule 1 by měla zrušit modré vlajky ve velkých cenách a omezit udělování penalizací, výsledkem bude atraktivnější závodění. Takový je názor předsedy BRDC (Britský klub závodních jezdců, který mimo jiné vlastní okruh Silverstone) a sportovního komisaře a spolupracovníka FIA Dereka Warwicka.

Využívání modrých vlajek přitahuje nemalou pozornost. Rychlejší piloti si často stěžují na provoz na dráze nebo na soupeře o kolo zpátky, a tak FIA v loňském roce po rozsáhlých diskusích upřesnila jejich využívání. Také se množí stížnosti na velké množství penalizací, které jsou udělovány za závodní incidenty.

Warwick věří, že by piloti měli dostat větší volnost a s určitými situacemi by se měli vyrovnávat sami. Došlo by tak k zatraktivnění závodů. „Pravidla jsou určena podle začátku startovního roštu. Lidé, kteří mluví na brífincích pro piloty k Charliemu (Whitingovi, ředitel závodů pozd. red.) jako Vettel, Webber, když tam ještě byl, Alonso, Button, všichni zkušení kluci chtějí pro sebe to nejlepší.

Chtějí perfektní závod. Pokud volají po modrých vlajkách, piloti jsou penalizováni. Myslím, že se musíme vrátit zpět a pomoci jezdcům na opačné straně startovního roštu. Zrušit modré vlajky a zrušit všechny tyto tresty. Vraťme se ke tvrdšímu závodění.

Nechme pilota, ať vymyslí, jak předjet pomalejší auto. Tito kluci si pak více užijí závodění. Když najednou budete mít dobré piloty, jako je Lewis Hamilton, kteří budou bojovat v provozu bez modrých vlajek, bude to neuvěřitelné. To přiláká více fanoušků na Silverstone, aby shlédli GP Velké Británie.“

Warwick dodal, že se formule 1 až příliš zabývá bezpečností. Na druhou stranu nechce, aby se závodní monoposty staly méně bezpečné. Riziko by se mělo zvýšit tím, že piloti budou mít větší prostor závodit.

Bývalý pilot F1 bude pokračovat ve své spolupráci s FIA. Warwick má při vybraných závodech roli čtvrtého komisaře, který se na posuzované incidenty dívá pohledem pilota. „Letos budu dělat čtyři závody. Charlie mě požádal, abych byl v Austrálii, protože v první velké ceně s novými pravidly by to mohl být trochu boj. Opravdu se na to těším. Není to placené, ale užívám si to.

Množství dat, které máme v místnosti u sportovních komisařů, je opravdu zajímavé. Tlak brzd, úhel natočení volantu, rychlost, výjezdy ze zatáček, to všechno nepřetržitě máme k dispozici. V místnosti je také inženýr, který vše zaznamenává, takže se můžeme vrátit zpět a znovu se podívat na incident. Na okruhu máme šedesát kamer, záběry z kokpitu, mimo něj, takže můžeme zkoumat každý incident.“

Čtěte dále: Větší agresivita, méně penalizací a vyšetřování. Takový byl trend sezony 2016

Diskuse k článku

8 komentářů: “Zrušení modrých vlajek a omezení penalizací zvýší atraktivitu závodů”

  1. Milan27 napsal:

    LoebFan Milan27 To je blbost, já chci vidět bojovat prvního s druhým a ne prvního s posledním.

  2. LoebFan napsal:

    Milan27 LoebFan Vůbec ne, at dalšího klidně zavře! O tom to právě je. Dokáže to jeden, druhý at si to vybojuje taky! Proč by to měl vybobjovat ten první a ten další se za ním jen svézt? To je nefér. Žádný modrý.. nikdy.

  3. Milan27 napsal:

    LoebFan No pokud znáš výklad pravidel o modré vlajce, tak je to povinnost pustit před sebe… takže v tomhle ohledu bych s máváním šetřil, ale pokud nasadí první z vláčku k předjíždění, tak v tu chvíli by měl být předjížděný upozorněn, že ho předjíždí i další. Vlajky fungují několik desítek let, tak proč to teď zpochybňovat, jen je potřeba před tím rozumně uvažovat.
    A závodění nepomáhá spousta věcí, asfaltový únikový zóny, DRS, platící jezdci atd. Vlajky jsou až někde daleko vzadu.

  4. LoebFan napsal:

    Já říkám zrušit modrý vlajky už spoustu let!! At rychlejší ukáže že je lepší a rychlejší. Když neumí předjet backmarkera, tak si nezaslouží bojovat o přední pozice. Navíc to zajímavě bude míchat taktikou která se bude muset rychle přizpůsobovat a měnit. Zatraktivnění to rozhodně pomůže.

  5. LoebFan napsal:

    Milan27 To si dobře protiřečí 🙂 kde najít pak tu míru kdy to je moc a kdy ne. Bud totál zrušit nebo se furt budem bahnit v tom kdy to je ok a kdy ne. A závodění to nijak nepomůže..

  6. jara255 napsal:

    Jednoznačně zrušit, protože závodí všichni. Za současného stavu je problém se dostat před vedoucího jezdce, který je o kolo předemnou, byť jsem v danou chvíli rychlejší a to odporuje závodění.

  7. Milan27 napsal:

    Modré vlajky by rozhodně měly zůstat, jen by se s něma mělo šetřit a mávat až tehdy, kdy by hrozilo nějaké riziko např. předjíždění více auty najednou, kdy předjížděný nemusí o dalších autech vědět.

  8. louis65 napsal:

    Take jsem pro zruseni modrych vlajek, a co vy ostatni?

Napsat komentář