Zkropená trať v Jerezu na pořádný mokrý test nestačí, upozorňuje Pirelli

Pirelli sice vítá snahu formule 1 pomoct s vývojem mokrých pneumatik, ale nepovažuje ji za dostatečnou.

5 Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 12. 01 2015 — Jan Pastorek

Pirelli sice vítá snahu formule 1 pomoct s vývojem mokrých pneumatik, ale nepovažuje ji za dostatečnou.

Jezdci si loni stěžovali, že přechodné a mokré pneumatiky nepředstavují ideální řešení pro mokrou trať a apelovali na další vývoj. Doporučení pro pravidelný vývoj tohoto obutí dala také expertní komise, která vyšetřovala nehodu Julesa Bianchiho.

Proto je v pravidlech ustanovení, které nutí týmy uspořádat jeden den zimních testů právě na mokré trati, aby Pirelli získalo potřebná data. „Je to v pravidlech, ale cisterna s vodou v Jerezu není úplně přesně to, co jsme měli na mysli,“ komentoval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro Autosport.

„Myslíme si, že Paul Ricard nebo Fiorano by byly ideální. To jsou jediné tratě, na kterých můžete udělat něco rozumného (mají umělé zavlažování), ale to otevírá další diskuze.“

Tyto tratě se totiž běžně pro testy nevyužívají, takže cesta na ně jen kvůli mokrému testování by představovala komplikace. Podle Hemberyho diskuze o využití zmíněných okruhů ani neprobíhají.

Diskuse k článku

Napsat komentář