Zasáhne brexit formuli 1? Ecclestone říká ne, šéf McLarenu tvrdí opak
Britské referendum o odchodu z Evropské unie rozdělilo společnost, formuli 1 nevyjímaje. Bernie Ecclestone již řadu let nešetří kritikou EU především kvůli kauzám tabákové nebo alkoholové reklamy. Pětaosmdesátiletý britský rodák se postavil na stranu brexitu a s jistotou tvrdí, že tato změna nijak neovlivní formuli 1, přestože většina týmů má silné zázemí právě v Anglii.…
Britské referendum o odchodu z Evropské unie rozdělilo společnost, formuli 1 nevyjímaje. Bernie Ecclestone již řadu let nešetří kritikou EU především kvůli kauzám tabákové nebo alkoholové reklamy. Pětaosmdesátiletý britský rodák se postavil na stranu brexitu a s jistotou tvrdí, že tato změna nijak neovlivní formuli 1, přestože většina týmů má silné zázemí právě v Anglii.
“Byl jsem zastáncem odchodu. Myslím, že je to ta nejlepší věc. Měli bychom si vládnout sami. Pokud prodáváme nějaký dobrý produkt za přijatelnou cenu, tak ho lidé koupí bez ohledu na to, zda je čínský, italský nebo německý. Lidé se přes to přenesou a budou s tím žít,” komentoval Ecclestone.
Formule 1 je v Anglii jako doma. Ve Velké Británii má továrnu osm z jedenácti týmů i někteří výrobci motorů jako Mercedes nebo Renault. Na druhou stranu z letošního počtu jednadvaceti závodů se na území Evropské unie koná pouze sedm velkých cen.
Bernie Ecclestone se zřejmě díky svému ročnímu obratu okolo 1,9 miliardy euro neobává ekonomických důsledků, ale pohled šéfa McLarenu je zcela odlišný. Podle Rona Denise může mít brexit vážné důsledky.
Jak už jsem zmiňoval, vládnout zemi, kde je to 50-50 (nebo 52-48) je těžký úkol. Druhá půlka národa #Brexit nechtěla. Nesnadné…
— Tomáš Richtr (@TomysF1) 24. června 2016
“McLaren má sídlo ve Velké Británii. Více než 3 000 rodin, britští dodavatelé a jejich zaměstnanci, ty všechny ovlivňuje naše situace. Evropa má zásadní význam pro prosperování firmy McLaren.”
Situaci okomentoval také ředitel společnosti MIA (obchodní sdružení britského motorsportu) Chris Aylett. “Evropa je hlavním trhem, ale to platí i o USA. Jen stěží najdete na světě nějaký závod, který nevyužívá výrobky z Velké Británie.
Můžeme časem něco ztratit? Anglie je celosvětově nejlepší místo pro motorsport, ale Hyundai se rozhodl pro rally tým v Německu. Toyota tady také nemá zázemí. Naopak Renault a Mercedes ano. Nemůže vyhrát každý.”
Jako příklad poslouží letošní závod 24 hodin Le Mans. Podle Ayletta každý vůz využívá převodovky a součástky do motoru vyrobené ve Velké Británii. “Můžete podnikat, pokud naleznete nějaké vítězné řešení. Pokud nevyhráváte, tak ani nepodnikáte. To nezáleží na tom, zda jste v EU, nebo mimo ni.”
Čtěte dále: Brazílie zažívá těžké časy. Závod ale ohrožen není, říká pořadatel
Diskuse k článku