Zabránit střetům Le Mans a formule 1 je a bude nemožné, míní prezident FIA
Poprvé po pěti letech se spolu termínově sešly závody 24 hodin Le Mans a F1 a byl z toho pořádný humbuk. Došlo dokonce na podezření z úmyslu. Jean Todt coby prezident FIA ale říká, že to nešlo udělat jinak. Navíc v budoucnu budou podobné střety obvyklejší. Slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans, nebo formule 1? Takovou otázku…
Poprvé po pěti letech se spolu termínově sešly závody 24 hodin Le Mans a F1 a byl z toho pořádný humbuk. Došlo dokonce na podezření z úmyslu. Jean Todt coby prezident FIA ale říká, že to nešlo udělat jinak. Navíc v budoucnu budou podobné střety obvyklejší.
Slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans, nebo formule 1? Takovou otázku si letos musel položit fanoušek motorsportu při volbě programu. Tyto dvě vrcholné akce spolu termínově kolidovaly poprvé od roku 2011, nicméně na častější střety těchto dvou těžkých vah si prý budeme muset zvyknout.
Když loni spatřila světlo světa oficiální podoba kalendáře šampionátu vytrvalostních vozů a F1, šéf WEC Gerard Neveu si postěžoval, že samotné plánování bylo „jasným útokem“ na jeho sérii. Vyrozuměním mu ale byla pouze omluva prezidenta FIA Jeana Todta. Jeho slovy je událostí ve světě motorsportu až příliš. Prevence do budoucna prý neexistuje.
„Je to tak trochu nemožný úkol. Mluvili jsme o tom, kolik tu vlastně máme závodních sérií a pouze 52 víkendů. Rád sleduji závody MotoGP, které se často kryjí s jinými, takže si to občas musím nechat ujít,“ sdělil Jean Todt na konferenci FIA v Turíně. Zároveň si myslí, že střet Le Mans a F1 nemělo žádný negativní dopad. Sám se zúčastnil sobotního startu a poté odletěl do Baku na závody formule 1.
„Nikdy jsem v Le Mans neviděl tolik lidí. Nemyslím si, že by Le Mans nějak ublížil stejný termín s Velkou cenou Evropy F1. V Baku se startovalo v 15 hodin odpoledne, tedy v čase, kdy v Le Mans vozy dojížděly. Bylo snadné sledovat obě události. Dokázal bych pochopit magazíny, kde je jeden editor a jeden novinář a chtějí pokrýt obě akce. To je určitě obtížné, ale stále můžete o závodu psát, aniž byste se ho účastnili.
Život je o kompromisu. Nikdo podle mně skutečně nepochybil. Musím v tomto ohledu souhlasit s Berniem Ecclestonem. Má 21 velkých cen a ty jsou svátkem. Je toho spoustu. Kritici často nemají všechny složky v rukách, aby mohli udělat racionální závěr. Je snadné kritizovat, ale nepodařilo by se jim to za této situace udělat lépe,“ uzavřel Todt.
Čtěte dále: Reakce FIA na pravidlo omezující rádiovou komunikaci? Jeho zrušení nečekejte!
Diskuse k článku