Za ztrátu Ferrari může aerodynamika, brání se bývalý šéf maranellských motorů
Luca Marmorini odmítá vinu za letošní výkonnostní problémy Ferrari. Tvrdí, že udělal maximum v rámci daných omezení.
Luca Marmorini odmítá vinu za letošní výkonnostní problémy Ferrari. Tvrdí, že udělal maximum v rámci daných omezení.
Marmoriniho propustilo Ferrari na konci července, evidentně se jednalo o reakci na výkonnost pohonné jednotky, která na Mercedes významně ztrácí.
Bývalý šéf motorů se ale brání. „S mými kolegy jsme dali dohromady pohonnou jednotku určité velikosti, tedy menší verzi Mercedesu a Renaultu, protože nás o to požádal projektový manažer vozu pan Tombazis,“ vysvětloval v rozhovoru s Leem Turinim.
„Řekli, že chtějí velmi kompaktní pohonnou jednotku s malými chladiči, protože nižší výkon kompenzují aerodynamickými řešeními, která nám přinesou výhodu vůči vozům Mercedesu a Renaultu. Bylo to přesně tak, akorát že když jsme se srovnali s konkurencí, výkon byl samozřejmě menší, ale aerodynamika ho nekompenzovala!“
Marmorini je proto přesvědčený, že se stal obětním beránkem, všechny letošní problémy podle něj byly neprávem svedeny na pohon.
„Jako kdyby společnost s historií Ferrari zapomněla, jak se dělají motory! Chci říct, že akceptuji jakékoliv obvinění, ale neříkejte lidem v Maranellu, že nerozumí své práci, tubům, hybridům a tak dále.“
Závodní oddělení teď podle Marmoriniho vedou nezkušení lidé v čele s Marcem Mattiaccim, což vidí jako nešťastný krok, který by mohl ještě více zhoršit výkonnost inženýrů.
Diskuse k článku