Za ztrátu Ferrari může aerodynamika, brání se bývalý šéf maranellských motorů

Luca Marmorini odmítá vinu za letošní výkonnostní problémy Ferrari. Tvrdí, že udělal maximum v rámci daných omezení.

4 Štítky: Ferrari Luca Marmorini Pohonné jednotky Zveřejněno 15. 08 2014 — Jan Pastorek

Luca Marmorini odmítá vinu za letošní výkonnostní problémy Ferrari. Tvrdí, že udělal maximum v rámci daných omezení.

Marmoriniho propustilo Ferrari na konci července, evidentně se jednalo o reakci na výkonnost pohonné jednotky, která na Mercedes významně ztrácí.

Bývalý šéf motorů se ale brání. „S mými kolegy jsme dali dohromady pohonnou jednotku určité velikosti, tedy menší verzi Mercedesu a Renaultu, protože nás o to požádal projektový manažer vozu pan Tombazis,“ vysvětloval v rozhovoru s Leem Turinim.

„Řekli, že chtějí velmi kompaktní pohonnou jednotku s malými chladiči, protože nižší výkon kompenzují aerodynamickými řešeními, která nám přinesou výhodu vůči vozům Mercedesu a Renaultu. Bylo to přesně tak, akorát že když jsme se srovnali s konkurencí, výkon byl samozřejmě menší, ale aerodynamika ho nekompenzovala!“

Marmorini je proto přesvědčený, že se stal obětním beránkem, všechny letošní problémy podle něj byly neprávem svedeny na pohon.

„Jako kdyby společnost s historií Ferrari zapomněla, jak se dělají motory! Chci říct, že akceptuji jakékoliv obvinění, ale neříkejte lidem v Maranellu, že nerozumí své práci, tubům, hybridům a tak dále.“

Závodní oddělení teď podle Marmoriniho vedou nezkušení lidé v čele s Marcem Mattiaccim, což vidí jako nešťastný krok, který by mohl ještě více zhoršit výkonnost inženýrů.

Diskuse k článku

4 komentáře: “Za ztrátu Ferrari může aerodynamika, brání se bývalý šéf maranellských motorů”

  1. EMERSONV1 napsal:

    velký podíl má ale i jedna strana jejich garáže 😆

  2. Esprit napsal:

    Me se taky zda, ze kdyz prijde nekdo z byznysu do technicke pozice – tedy ma na ne velky vliv, tak to nedela dobre. Je to divny. Nebo ja mam aspon info, ze to byl typek, kterej mel na starosti prodej jejich aut- proste vysoce postavenej da se rict obchodnicek. Co tohle ma sezavody F1 to nechapu. Taky nechapu, proc to nedela clovek, ktery ma technicke vzdelani + analytickej talent. Tohle je prece potreba. Nerozumim tomu ani v podnicich, kde mladi zobaci nevi nic o remeslu a delaji zmeny- koste mete a nerozumim tomu ani tady.

  3. Esprit napsal:

    turbům tam ma asi byt ne?

  4. DannyXF1 napsal:

    Tohle není normální, čirej amatérismus, záměrně udělat slabší motor, Ferrari dělá slabší motor než umí 😕 . A spoléhá na aerodynamiku. No jo vlastně, aero, to byl vlastně jejich držák poslední sezóny, kolik že mají titulů? 4?

Napsat komentář