Za selhání Alonsova motoru může software. Button těžil hlavně z povedeného startu

McLaren ve Španělsku bodoval jen s jedním vozem a nesplnil tak svůj letošní cíl: Stabilně se prosazovat do první desítky s oběma auty. Ten zhatil softwarový problém na voze Fernanda Alonsa – Španěl v té době kroužil jen těsně za svým týmovým kolegou. Forma kooperujícího McLrenu s Hondou pomalu roste, ale ve Španělsku se objevil starý…

Štítky: Fernando Alonso Jenson Button Zveřejněno 16. 05 2016 — Josef Nekvinda

McLaren ve Španělsku bodoval jen s jedním vozem a nesplnil tak svůj letošní cíl: Stabilně se prosazovat do první desítky s oběma auty. Ten zhatil softwarový problém na voze Fernanda Alonsa – Španěl v té době kroužil jen těsně za svým týmovým kolegou.

Forma kooperujícího McLrenu s Hondou pomalu roste, ale ve Španělsku se objevil starý kostlivec – spolehlivost. „No power,“ hlásil Fernando Alonso na boxovou zídku svého týmu v závěrečné třetině slušně rozjetého závodu. O to bolestivější tento stav je, že po odpadnutí mercedesů mohl McLaren sahat po značné gáži bodů do tabulky. Situaci tak díky povedenému startu a zvolené strategii mírnil svým konečným devátým místem Jenson Button, Alonsovi zůstaly oči pro pláč.

„Bohužel jsme z nadějně vypadajícího víkendu nevytěžili nic. Bez dvou mercedesů šlo o dobrou šanci na extra body, ale nám se ji nepodařilo využít. Vše jsme ztratili už na startu závodu, kde se mi nepodařilo rychle se odlepit, a pak už byl přede mnou po celou dobu provoz,“ vykládal Španěl.

Musíme také zjistit, co stálo za ztrátou výkonu. Je pravda, že to trvalo už pár kol, než jsme úplně zastavili. Nějaká čidla poukazovala na selhání a měl jsem to potvrzené i zprávami od týmu. Vše jsme se snažili vyřešit na trati, ale ke konci už nebylo možné pokračovat,“ uvedl zklamaný Fernando Alonso, který tak nemohl domácím fanouškům ukázat skutečný potenciál.

Příčinu odstoupení upřesnil šéf Hondy Yusuke Hasegawa. „Motor zastavilo selhání softwaru. Pohonná jednotka jako taková může být využita v Monaku. Zastavili jsme přímo na trati, takže musíme ještě zkontrolovat, jestli nevzniklo poškození například v důsledku vysokých teplot.“

Určité pozitivum ale Alonsův předčasný konec v závodě fanouškům McLarenu přece jen nabízí. „Byl to čtvrtý závod pro Fernandův motor, tak dlouho od začátku naší spolupráce ještě žádný motor nevydržel,“ řekl Hasegawa.

Velkou zbraní na okruhu Catalunya se ukázal být povedený start. A v podání Jensona Buttona šlo o jeden z vůbec nejlepších, získal hned čtyři pozice. Problém však nastal v pozdější fázi, kdy Brit bědoval na nedostatek přilnavosti. Jeho rychlost nicméně v porovnání s jezdci okolo posledních bodovaných pozic přesto nebyla špatná.

„Byl to skvělý start, snad nejlepší. Závod už byl těžký, neměl jsem přilnavost. Fernando a já jsme zkoušeli odlišné věci. Jemu to zpočátku vycházelo lépe a získal pár pozic. Já se snažil o něco jiného, ale neměl jsem zkrátka přilnavost, s čímž jsem hodně bojoval. Ke konci přes nás šli vedoucí jezdci. Věděl jsem, že mám dobré tempo, takže jsem se nesnažil je držet za sebou, protože jsem si byl jistý, že i tak se udržím před Danym (Kvjatem).

Není to tento rok vůbec snadné s ohledem na počet závodů a omezeným počtem motorů. Snažíme se zlepšovat, co nejrychleji to jde, ale to s sebou nese riziko spolehlivosti. V neděli jsme ale brali body, takže se ubíráme správným směrem,“ doplnil k výsledku McLarenu Jenson Button.

Čtěte dále: Ferrari udělalo absolutní maximum, ale na Red Bull nestačilo. Vettel doplatil na strategii

Fernandu Alonsovi byl znemožněno ukázat se před domácími fanoušky

Fernandu Alonsovi byl znemožněno před domácími fanoušky dojet do cíle

Diskuse k článku

Napsat komentář