Williams varuje před zbytečně zničenými pohonnými jednotkami

Závodní šéfinženýr Williamsu Rob Smedley upozornil, že je nově nařízené omezení komunikace podle něj přehnaně striktní.

Štítky: Williams Zveřejněno 18. 09 2014 — Jan Pastorek

Závodní šéfinženýr Williamsu Rob Smedley upozornil, že je nově nařízené omezení komunikace podle něj přehnaně striktní.

Jezdci nesmí nově slyšet od svých inženýrů nejen informace o tom, jak mají řídit auto, ale také jak ho nastavit v mnoha oblastech. Podle Smedleyho je tento krok ze strany FIA příliš náhlý a příliš rozsáhlý.

„Souhlasíme s konceptem, že by jezdci měli sami řídit vlastní výkonnost,“ uvedl pro BBC. „Ale musíme si dávat pozor, abychom si to nepletli se spolehlivostí vozu. Tyto pohonné jednotky 2014 jsou nejkomplexnější, jaké kdy formule 1 viděla, mají šest hlavních komponent, a ty teď mají jezdci řídit sami se současnými informačními systémy, které máme ve voze.“

„Pokud něco chceme zavést v roce 2015, kam to podle mě bude směřovat, tak je to v pořádku. Všichni budou mít čas na reakci a vycvičení jezdců a týmu. Takže bychom neskončili s hromadou problémů se spolehlivostí a vysokými náklady.“

„My nechceme hodně zbytečných problémů se spolehlivostí, protože na svých monitorech můžeme vidět, když se motor nebo elektronika vymykají kontrole, a neměli bychom možnost tu zprávu předat jezdci, aby něco změnil. Musíme být rozumní. Čemu se snažíme zabránit? Snažíme se zabránit tomu, aby jezdci vypadali jako loutky, to není můj termín, to použil někdo jiný.“

V singapurském paddocku se o nařízení FIA živě diskutuje a je možné, že před začátkem prvních jízd ještě dojde ke změnám. Diskutuje se také o tom, že týmy Red Bull, Williams, Lotus a Caterham nemají na volantech velký displej jako ostatní, takže pro jejich jezdce bude těžší až nemožné si zjišťovat některá data o fungování vozu.

Diskuse k článku

Napsat komentář