Výrobci motorů chtějí zachovat šestiválce, Ecclestone má ale podmínky

Automobilky odmítají návrat k osmiválcům ve formuli 1, chtějí zůstat u šestiválců, s čímž je Ecclestone ochotný souhlasit za určitých okolností.

Štítky: Bernie Ecclestone Pohonné jednotky Zveřejněno 21. 04 2015 — Jan Pastorek

Automobilky odmítají návrat k osmiválcům ve formuli 1, chtějí zůstat u šestiválců, s čímž je Ecclestone ochotný souhlasit za určitých okolností.

Ecclestone nedávno apeloval na návrat k osmiválcům, které by podle něj zajistily větší atraktivitu závodů a návrat diváků a sponzorů.

„Všichni výrobci motorů celkem jasně říkají, že současná architektura motorů s hybridní částí musí zůstat,“ namítl sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff. „Tohle je směr, kterým jsme se vydali, a takhle to alespoň teď vidí Ferrari, Renault, Honda a Mercedes.“

Výrobci však neodmítají změny, které by formuli 1 učinily atraktivnější. „V roce 2017 budou tyto motory mít u všech výrobců více než 900 koní. Pak je otázka, jak to chcete propagovat?“ ptal se Wolff. „Je velký rozdíl mít 950 nebo 1000 koní?“

Přes 1000 koní chce Ecclestone. Podle Wolffa by se takového výkonu dalo dosáhnout zvýšením spotřeby paliva, ale každá změna pravidel stojí peníze navíc. „Všichni souhlasíme, že chceme působivou formuli 1, nejen na straně šasi, ale také na straně pohonné jednotky, a o tom se teď jedná, jak toho dosáhnout,“ dodal.

Ecclestone na osmiválcích netrvá a je ochotný souhlasit se zachováním šestiválců.

„Jistě, určitě. Ale za jakou cenu? Musí nastat dvě věci. Dodavatelé motorů musí dodávat týmům stejné motory, jaké aktuálně používají. A těm týmům je musí dodávat za cenu, kterou si ty týmy budou moct dovolit,“ vyjmenoval své podmínky.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář