Má to šťávu
Vliv paliva na rychlost? U Shellu až půl vteřiny na kolo
Výkonnostní výhodu až půl vteřiny na kolo letos získalo Ferrari jen díky novému palivu Shell. Potvrdil to i technický ředitel Scuderie James Allison. Italská stáj navíc chce jít příští sezónu ještě dál.
Ferrari se letos výkonnostně zvedlo. Dokazují to tři vítězství, šestnáct pódiových umístění a celkově druhé místo v Poháru konstruktérů. Společně se svým dlouholetým partnerem Shell Ferrari pracovalo na nové směsi paliva. Ta přinesla zrychlení o hodnotě téměř půl vteřiny na kolo a asi třicet sekund v jednom závodě. Zhruba stejný podíl na celkovém zlepšení měla i pohonná jednotka.
“Letos jsme při vývoji nového závodního paliva Shell použili trochu agresivnější strategii. Využili jsme naše poznatky z první sezony s novými hybridními motory a zavedli jsme pět nových směsí. Více jsme spolupracovali s kolegy z Maranella, kde jsme naplno pracovali na novém a lepším balíčku. Je skvělé vidět, že se naše tvrdá práce vyplatila. Teď pokračujeme a snažíme se o další pokrok,” prohlásil manažer Shellu pro inovace Guy Lovett.
Ferrari chce v příštích letech bojovat o titul a pomoci by mu mohlo právě i pevné technické partnerství s Shell. Scuderia má šanci dohnat ztrátu na Mercedes už další sezonu. Všechna vyjádření italského týmu znějí velice optimisticky, ale skutečnou formu ukáží až první závody. S tím plně souhlasí i pilot Ferrari Sebastian Vettel.
“Myslím, že je to velmi jednoduché. Letos jsme se hodně zlepšili, ale ne dost na to, abychom mohli získat titul. Mercedes není dobrý jen díky pohonné jednotce. Ta určitě má svůj podíl, ale klíčová je kombinace všech faktorů. Další sezonu samozřejmě chceme postavit co nejlepší monopost a vyhrávat. Nevím, co se děje u konkurence, ale jsem si jistý tím, že v Maranellu to vypadá velmi slibně,” řekl Vettel.
Diskuse k článku