Vedení F1 zavedlo změny v pravidlech
V řadě drobnějších změn je asi tou nejdůležitější rozšíření zákazu změn na nastavení auta již pro třetí trénink.
V Mnichově zasedající nejvyšší orgán FIA, Světová rada motorsportu, schválila některé změny pravidel pro formuli 1:
Doposud šlo provést změny v technických pravidlech do konce června. Nově to bude do 1. března. Pokud by se chtělo změny zavést po tomto datu, je nutný stoprocentní souhlas všech týmů.
Dalšími změny uvádí následující přehled:
Pohonné jednotky
- Počet motorů, kterých je možno během jedné sezony využít, klesne na čtyři. To neplatí, bude-li mít sezona více než dvacet závodů. To bude limit zvýšen na pět, jako je tomu letos
- Za výměnu motoru bude následovat trest v podobě startu z posledního místa. Nikoli z boxů, jako doposud
Aerodynamické testy
- Nejvyšší počet testů v aerodynamickém tunelu klesne z 80 hodin na 60 týdně
- Plně aktivní tunel může být po dobu 25 hodin místo 30
- Maximální využití technologie CFD (Computational Fluid Dynamics) bude poníženo z 30 na 25 teraflopů (jednotka měření rychlosti počítače)
- Aerodynamický tunel může být aktivován dvakrát během jediného dne (nyní jednou)
- Týmy mohou využívat jediného aerodynamického tunelu v sezoně
Omezení specifikace vozu během závodu
- Takzvaná pravidla Parc Fermé, která mají za cíl ‘zmrazit’ nastavení auta mezi koncem kvalifikace a startem závodu, budou nyní platná již od startu třetího volného tréninku, který končí dvě hodiny před kvalifikací
Kola a pneumatiky
- Zákaz zahřívacích deček pro sezonu 2015 je zrušen. Toto téma bude znovu otevřeno, až – pokud vůbec – v budoucnu dojde ke změně rozměrů kol a pneumatik
Omezení prací během víkendu
- Páteční zákaz nočních prací bude rozšířen ze šesti na sedm hodin v roce 2015 a na osm hodin v roce 2016
Safety car
- V případě, že na trať bude muset s ohledem na okolnosti vyjet safety car, a ten bude moci po odstranění příčin zajet do boxů, startovní pole se srovná na startovním roštu tak, jako kdyby se startoval úvod velké ceny. To neplatí, pokud na trať bude muset safety car v prvních dvou nebo posledních pěti kolech závodu, nebo dvě kola po jakémkoli restartu závodu
Technická pravidla 2015
- Byla zavedena řada změn v technických pravidlech, a to včetně:
– změn pravidel pro oblast nosu s cílem zvýšit bezpečnost a nabídnout estetičtější vzhled
– změn v pravidlech ohledně titanových bloků na podlaze, aby byly z lehčího a pevnějšího materiálu
– brzdové kotouče se povinně budou otáčet stejnou rychlostí jako kola
– dvoustupňový systém zachycení kola je nyní povinný
Diskuse k článku