V Sepangu se díky úpravám pojede o tři a více vteřin na kolo rychleji, ukázaly tréninky GP2 a GP3

Závodní víkend v Malajsii začal volnými tréninky doprovodných sérií formule 1. Na ty byli všichni přítomní zvědaví, protože mohly naznačit, jakým způsobem se změnila trať, jež si prošla před letošním ročníkem úpravami. Své postřehy přináší expert James Allen. Vozy GP2 a GP3 si své tréninky odjely během čtvrtečního odpoledne. Nejlepší vůz v GP2 zajel hodnotu 1:42, což…

Štítky: James Allen Zveřejněno 29. 09 2016 — Lukáš Štěrovský

Závodní víkend v Malajsii začal volnými tréninky doprovodných sérií formule 1. Na ty byli všichni přítomní zvědaví, protože mohly naznačit, jakým způsobem se změnila trať, jež si prošla před letošním ročníkem úpravami. Své postřehy přináší expert James Allen.

Vozy GP2 a GP3 si své tréninky odjely během čtvrtečního odpoledne. Nejlepší vůz v GP2 zajel hodnotu 1:42, což je porovnatelné s pole position Nika Rosberga z minulého roku (byť na vodě).

Týmy formule 1 tvrdí, že jejich simulace ukazují zlepšení kolem tří vteřin, a to díky změnám, jakými okruh v Sepang prošel. Výkony GP2 ale naznačují, že to bude mnohem víc. Čas vítěze kvalifikace se odhaduje dokonce na 1:35.

K tomu přispěje i Pirelli. Italský výrobce totiž do Malajsie dovezl měkké pneumatiky, které jsou o vteřinu a půl na kolo rychlejší než střední směs, se kterou se vozy kvalifikovaly v roce 2015. Je třeba také započítat vylepšení ERSu a šasi. Výsledné časy se tak blíží rekordům z éry desetiválců (například vítězný čas Michaela Schumachera z kvalifikace v roce 2004 s motorem V10 byl 1:33,074. Hamilton v roce 2012 zajel s V8 1:36,219).

Že změny okruhu jsou víc než kosmetické, to potvrzují samotní jezdci. „Trať má nový povrch, je to velký rozdíl. Teploty budou velmi vysoké, což bude mít vliv na to, jak budou fungovat pneumatiky. Zdá se, že asfalt je teď velmi hladký. Budeme se snažit toho co nejvíce vypozorovat z tréninků, co nám taky zbývá,“ prohlásil Jenson Button.

„Poslední zatáčka je kvůli změně převýšení velmi odlišná. Nevím, jestli to tak je, ale asfalt se mi zdá hodně podobný tomu v Soči. Takže to bude pro všechny velká neznámá a budeme muset začít od nuly. Snad něco pochytíme ze sledování GP2 a GP3.“

S tím souhlasí i Nico Rosberg. „Bude to velká výzva, protože vše bude velmi odlišné a všichni se budeme muset adaptovat na nový asfalt, o kterém nikdo zatím neví, jak se s ním vypořádat.“

Čtěte dále: Bude v Sepangu problém s novým povrchem? Podle FIA se už není čeho obávat

Diskuse k článku

Napsat komentář