V Malajsii zvítězil dominantním způsobem Hamilton
Mercedes potvrdil roli favorita a svoji současnou formu, Lewis Hamilton si v Sepangu dojel nikým neohrožován pro vítězství.
Mercedes potvrdil roli favorita a svoji současnou formu, Lewis Hamilton si v Sepangu dojel nikým neohrožován pro vítězství.
V tradičním malajsijském vedru neudělal Hamilton žádnou chybu. Dobře odstartoval, udržel vedení a vybudoval si náskok před týmovým kolegou Rosbergem, který si podržel až do konce. Jen během zastávek v boxech na chvíli odevzdal vedení.
Rosberg doplnil Hamiltona na druhém místě, takže Mercedes získal svůj první double v novodobé historii. Německý závodník se ale trochu trápil a musel odrážet dotírající red bully, především třetího Sebastiana Vettela.
Daniel Riccardo se zpočátku držel na předních pozicích, ale pak mu tým pokazil zastávku v boxech, když mu nedotáhl levé přední kolo. Australan zůstal stát v boxové uličce, a než ho mechanici dotlačili zpět a kolo mu dotáhli, ztratil obrovské množství času. Závod ke konci raději vzdal, aby ušetřil techniku.
Čtvrté místo tak mohl získat Fernando Alonso, který by jinak žádný red bull pravděpodobně nepřekonal. Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen dopadl ještě hůř a bez bodů. Magnussen mu totiž prořízl pneumatiku a Fin se musel s defektem doploužit do boxů, což vyústilo v propad na konec startovního pole hned na začátku závodu. Dán za to dostal penalizaci pěti sekund, ale na bodech vydržel.
Velký úspěch zaznamenala Force India, díky Nicu Hülkenrgovi si domů veze body za páté místo. Ač si byl Jenson Button jistý, že bude bojovat v Sepangu o další stupně vítězů, stačil jen na sedmé místo a měl plné ruce práce s dotírajícími williamsy.
Stáj z grove obsadila s Massou a Bottasem sedmé, respektive osmé místo, ale má co řešit. Massa totiž neuposlechl příkaz týmu pustit před sebe rychlejšího Bottase, který si věřil na souboj s Buttonem. A konečně posledním bodujícím byl Daniil Kvjat z týmu Toro Rosso.
Také Lotus slavil menší úspěch, byť ne v podobě bodované pozice, ale letos poprvé dojel do cíle Grand Prix, postaral se o to Romain Grosjean. Radost měl také domácí Caterham, kterému Kamuj Kobajaši zajistil posun na 10. příčku v poháru konstruktérů. Posledním klasifikovaným jezdcem byl Max Chitlon.
Gutiérreze, Sutila, Vergne, Binachiho, Maldonada a Péreze vyřadila technika. Mexičana dokonce ještě před startem do závodu, takže se nepodíval ani do prvního kola.
Grand Prix Malajsie 2014 – závod
P. | Jezdec | Tým | Čas | Kola |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:40’25.974 | 56 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 17.313 | 56 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull | 24.534 | 56 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 35.992 | 56 |
5 | Nico Hülkenberg | Force India | 47.199 | 56 |
6 | Jenson Button | McLaren | 1’23.691 | 56 |
7 | Felipe Massa | Williams | 1’25.076 | 56 |
8 | Valtteri Bottas | Williams | 1’25.537 | 56 |
9 | Kevin Magnussen | McLaren | 1 kolo | 55 |
10 | Daniil Kvjat | Toro Rosso | 1 kolo | 55 |
11 | Romain Grosjean | Lotus | 1 kolo | 55 |
12 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1 kolo | 55 |
13 | Kamuj Kobajaši | Caterham | 1 kolo | 55 |
14 | Marcus Ericsson | Caterham | 2 kola | 54 |
15 | Max Chilton | Marussia | 2 kola | 54 |
– | Daniel Ricciardo | Red Bull | Odstoupil | 49 |
– | Esteban Gutiérrez | Sauber | Převodovka | 35 |
– | Adrian Sutil | Sauber | Elektronika | 32 |
– | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | Pohonná jednotka | 18 |
– | Jules Bianchi | Marussia | Brzdy | 8 |
– | Pastor Maldonado | Lotus | Motor | 7 |
– | Sergio Pérez | Force India | Neodstartoval | 0 |
Diskuse k článku