Uvolněný vývoj motorů by podle Mercedesu zvýšil náklady, podle Ferrari nikoliv

Týmy Mercedes a Ferrari se neshodnou na dopadech možnosti vyvíjet motory i v průběhu sezóny.

8 Štítky: Ferrari Mercedes Pohonné jednotky Zveřejněno 17. 10 2014 — Jan Pastorek

Týmy Mercedes a Ferrari se neshodnou na dopadech možnosti vyvíjet motory i v průběhu sezóny.

Vývoj pohonů je v průběhu sezóny zmrazený, ale jen obrazně řečeno, fakticky je zakázáno v průběhu sezóny nasazovat jejich vylepšení. V praxi tedy vývoj v továrnách probíhá, jen jeho výsledky budou aplikovány až během zimní přestávky.

Mercedes ale říká, že změna pravidel, která by umožnila nasazování úprav pohonů i v průběhu sezóny, by zvýšila náklady. „Pokud máte vývojový cyklus v sezóně a nasadíte novou specifikaci na konci června nebo července, tak se celý vývojový proces děje v průběhu roku dvakrát, protože nejdražší je točit díly na dynamometru,“ vysvětloval sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff.

„Nevím, jak dělají své výpočty, ale asi jim (Ferrari) budeme muset poslat kalkulačku. Není možné neutratit víc. Budete utrácet mnohem víc a všechny ostatní argumenty říkají jen proto, že si myslí, že na tom nejsou tak, jak by být měli.“

Šéf Ferrari Marco Mattiacci si ale trvá na svém, uvolněný vývoj by podle něj náklady na pohony nezvýšil.

„Není správné, že mi Toto nabízí kalkulačku, protože tím říká, že neumíme počítat. Upřímně, z tohoto pohledu by ke zvýšení nákladů nedošlo,“ uvedl.

Diskuse k článku

Napsat komentář