Úspěšný veterán: F1 zabíjí politika kolem motorů

Bývalý vlastník soukromého týmu ve formuli 1 Walter Wolf považuje za zhoubu moderních závodů politickou situaci kolem motorů. Obecně se mu nelíbí ani příliš velký vliv techniky. Uprostřed současné dominance automobilek ve formuli existuje mnoho osob, které jsou přesvědčeny, že budoucnost tohoto sportu spočívá v nezávislých, soukromých týmech. Zatímco výrobci automobilů přicházejí a odcházejí, týmy jako…

Štítky: Pohonné jednotky Zveřejněno 21. 10 2015 — Lukáš Štěrovský

Bývalý vlastník soukromého týmu ve formuli 1 Walter Wolf považuje za zhoubu moderních závodů politickou situaci kolem motorů. Obecně se mu nelíbí ani příliš velký vliv techniky.

Uprostřed současné dominance automobilek ve formuli existuje mnoho osob, které jsou přesvědčeny, že budoucnost tohoto sportu spočívá v nezávislých, soukromých týmech. Zatímco výrobci automobilů přicházejí a odcházejí, týmy jako Williams, Sauber a Force India budou pokračovat v dobrých i zlých časech formule, dokazující, že jsou mízou závodů grand prix.

Jeden z nejúspěšnějších vlastníků soukromého týmu formule 1 je kanadský milionář Walter Wolf, který provozoval Walter Wolf Racing v letech 1977 – 1979. Celkem vyhrál tři závody (včetně debutového) a dokonce během premiérové sezóny ukořistil druhé místo v Poháru jezdců zásluhou Jodyho Schecktera.

Podle Wolfa je problémem dnešních závodů situace kolem motorů. „Ve formuli 1 je mnoho politiky. Mercedes je moc velkou firmou, stejně jako Ferrari, které vlastní Fiat. Oba týmy mají excelentní manažery. V našich dobách jsme nemuseli vyrobit motor. Cosworth postavil velmi dobrý Ford DFV. Dneska nezávislé týmy nemohou získat konkurenceschopný motor,“ tvrdí Kanaďan.

„Podívejte se na Williams, který má motory od Mercedesu. Nejsou to stejné pohonné jednotky, jaké má ve vozech Mercedes. Můžete si sice koupit něčí motor, ale nedostanete stejnou specifikaci jako tovární tým. Ze zcela jasných důvodů taková stáj postaví motor, ale ostatním nenabídne stejnou variantu,“ říká Wolf.

Ukázkový příklad nabízí rakouská stáj. „Red Bull se snaží získat motor Ferrari pro rok 2016. Adrian Newey pracoval kdysi pro mě, takže vím, že nechce motor Ferrari, protože je mu jasné, že nedostane stejnou specifikaci, jakou má ve voze Sebastian Vettel. Pokud by Renault dokázal postavit stejně výkonný motor jako Ferrari a Mercedes, byl by Red Bull na špici.“

Bývalý vlastník stáje se taktéž domnívá, že formuli 1 neprospívá ani velký vliv inženýrství. Proto vítá snahu o změnu pravidel, která by pro rok 2017 měla udělat auta rychlejší a ne tak snadno řiditelná. „Návrh změn pro sezónu 2017 se mi hodně líbí. V současnosti činí skoro 85 % úspěchu vůz. Pokud se vše za dva roky vrátí k normálu, situace se změní. Pak uvidíte, jak hodně se Ferrari a Sebastian Vettel ukážou,“ předpokládá Wolf, který považuje německého pilota za nejlepšího v současném startovním poli.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Japan, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář