Týmy: Franšízové vozy jen jako záloha, pneumatiky širší, ale zůstaneme u 13 palců

V pátek v Montrealu pokračovala jednání o budoucnosti formule 1, dále se rýsovala nová pravidla.

3 Štítky: Pneumatiky Zákaznické vozy Zveřejněno 6. 06 2015 — Jan Pastorek

V pátek v Montrealu pokračovala jednání o budoucnosti formule 1, dále se rýsovala nová pravidla.

Tentokrát to bylo méně formální jednání mezi týmy McLaren, Ferrari, Red Bull a Mercedes, pozvání přijal také technický delegát FIA Charlie Whiting.

Důležitým tématem byly zákaznické vozy, které teď byly oficiálně přejmenovány na franšízové vozy. Top týmy je zatím nechtějí nastolovat jako řešení finančních potíží současných stájí a připravují je jen jako zálohu pro případ, že by některé týmy úplně skončily a hrozil by příliš nízký počet vozů ve startovním poli.

Současná představa je taková, že by dva kompletní vozy stály zákaznický tým 50 miliónů eur za celou sezónu.

Dalším významným tématem byly pneumatiky. Ačkoliv pneumatikáři by rádi viděli větší velikosti, 18 nebo 19 palců, týmy se teď přiklánějí k tomu, že formule 1 zůstane u 13 palců. Průměr se tedy zřejmě měnit nebude, ale šířka zadních pneumatik by se měla zvětšit ze současných 375 na 420 milimetrů, to zůstává otevřené.

Diskuse k článku

Napsat komentář