Technický šéf Force Indie vysvětlil, co je na monopostu VJM08 nového

Meziroční změny v pravidlech byly relativně malé, přesto podle Force Indie měly poměrně velké dopady na vůz.

Štítky: Force India Zveřejněno 23. 01 2015 — Jan Pastorek

Meziroční změny v pravidlech byly relativně malé, přesto podle Force Indie měly poměrně velké dopady na vůz.

Tento týden indická stáj představila nové barvy na upraveném loňském voze, letošní monopost VJM08 debutuje až ve druhých testech v Barceloně. To ovšem nebrání technickému šéfovi Andymu Greenovi, aby vysvětlil, co všechno se muselo změnit.

„Nejvýznamnější vnější změny jsou vpředu na voze, aby vyhověl novým technickým pravidlům 2015,“ popisoval. „S nižším předkem šasi a nosem vypadá předek auta velmi jinak než to, co jsme vyvinuli v minulosti.“

„Je to přepracování, které si v zimě vyžádalo hodně práce, protože nová pravidla způsobila ztrátu přítlaku, a my jsme pracovali na tom, abychom všechnu tu výkonnost získali zpět. Došlo také k menším změnám, jako jsou upravený tvar bočnic a nové přívody vzduchu pro chlazení.“

Inženýři Force Indie ale také samozřejmě pracovali na útrobách vozu.

„Rozdíly nejsou jen na povrchu. Pod kůží je úplně nové zadní zavěšení zadních kol s novým hydraulicko-mechanickým systémem, který nahradil původní torzní pružiny,“ prozradil Green.

„To nám umožní probádat nová nastavení zadní části vozu a změny v nastavení bude možné dělat v garáži rychleji. Jednoduše řečeno je to další nástroj pro naše inženýry, který můžou používat na okruzích během závodních víkendů.“

Další zlepšení si Force India slibuje od vývoje v aerodynamickém tunelu Toyoty, výkonnější výpočetní techniky a vylepšeného simulátoru.

Diskuse k článku

Napsat komentář