Střední týmy: Verstappen už vyrovnal svého otce

Holandský adolescent na sebe v Malajsii strhl pozornost šestým místem v kvalifikaci. V první desítce má svého zástupce i Lotus a Sauber.

Štítky: Alan Permane Carlos Sainz Felipe Nasr Force India Lotus Marcus Ericsson Max Verstappen Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 28. 03 2015 — Michal Mikoláš

Holandský adolescent na sebe v Malajsii strhl pozornost šestým místem v kvalifikaci. V první desítce má svého zástupce i Lotus a Sauber.

Toro Rosso

Tým z Faenzy má po kvalifikaci mírně rozpolcené pocity. Radost rozhodně zavládla v garáži Maxe Verstappena, který se s mokrou tratí popral velmi dobře, za což se odměnil šestým místem. Tím vyrovnal nejlepší kvalifikační výsledek svého otce Jose.

„Mám velkou radost, toto odpoledne bylo velmi povedené, obzvláště pak Q3. V prvních dvou částech jsem se ve voze necítil úplně pohodlně, ale na konci druhého dějství se to výrazně zlepšilo. Když se rozpršelo, usmíval jsem se. Jsem totiž Nizozemec, a tak jsem na řízení na mokru zvyklý, i když tady je to samozřejmě něco úplně jiného. Šesté místo je velmi dobrou výchozí pozicí pro závod, na který se těším, přestože se při delších jízdách trochu trápíme. Ale nebojím se a věřím, že dokážeme bodovat,“ prohlásil Verstappen.

Španělský mladík Carlos Sainz mladší má po kvalifikaci zcela opačné pocity. Odstartuje z patnáctého místa, což je prý výsledek školácké chyby.

„Jsem obrovsky zklamaný, postup do první desítky byl rozhodně možný, mohl z toho být skvělý výsledek. Vypadalo to opravdu dobře, jenže pak jsem to ve čtrnácté zatáčce pokazil začátečnickou chybou. Zablokoval jsem kola a přišel o jakoukoliv šanci na postup. Nepochybuji o tom, že na suchu bychom byli v první desítce. Takové věci se ale stávají, je potřeba se z chyb poučit. Těším se na zítřejší boje, vím, že můžeme bojovat o dobrý výsledek,“ řekl Sainz.

Lotus

Romain Grosjean zajel v Sepangu osmý nejrychlejší čas. Byla to jeho první jízda s tímto vozem na mokru. „Byla to tak trochu objevná výprava, ale všechno bylo dobré. Nebyla to jednoduchá kvalifikace, ale tým udělal správná rozhodnutí. Ve třetí části jsme nejdříve kvůli zajištění času vyjeli na pneumatikách do extrémního mokra Pak jsme přešli na přechodné, ale načasování nám neumožnilo dokončit kolo, museli jsme do boxů,“ vzpomínal. „V těchto podmínkách jsme odjeli jen jedno měřené kolo, ale zvládli jsme to a myslím, že jsme udělali maximum.“ Francouz dodal, že se těší na zajímavý závod, který bude kvůli očekávaným podmínkám jistě náročný.

Pastor Maldonado byl dnes dvanáctý. „Kdyby nebyly změny v počasí, mohli jsme se dnes dostat do třetí části. Na trať jsme se při posledním výjezdu dostali trochu pozdě, což nás omezilo, ale v první části jsme ukázali, že máme dobrou rychlost. Cítím, že jsme udělali pokrok. Celkově bylo auto rychlé a konzistentní,“ pochvaluje si a jeho zítřejším cílem jsou body.

Ředitel traťových operací Alan Permane upozornil, že se jednalo o typickou malajskou kvalifikaci, ve které je potřeba hlídat nasazení správných pneumatik ve správnou dobu. „Druhá část byla obtížná, trať byla přeplněná, každý se snažil vyjet, než přijde déšť.  Ve třetí části bylo důležité mít na konci přechodné pneumatiky,“ zhodnotil a zítra očekává strategii s minimálně dvěma zastávkami v boxech. „Nejdůležitější bude soustředit se v horku na péči o pneumatiky.“

Sauber

Marcus Ericsson zažívá podařený vstup do sezony. Švédský závodník dojel v Austrálii na bodech a o něco podobného se bude snažit i zítra v Malajsii.

„Zatím je to super víkend. Ve všech jízdách se mi podařilo dojet v první desítce. K naší spokojenosti tomu tak bylo i v kvalifikaci. Ve voze jsem se cítil dobře na mokré i suché vozovce. Na konci Q3 jsme byli blízko našim soupeřům, což je další pozitivum. Zítra máme další slušnou šanci na zisk bodů,“ věří Ericsson.

Brazilský nováček Felipe Nasr se zatím hledá. Po jezdecké chybě nepostoupil ani z první části kvalifikace. Se svým výkonem tak nemůže být spokojen.

„Ve třetím tréninku jsme zjistili, že se naše problémy se zadními pneumatikami nepodařilo vyřešit. V kvalifikaci to vypadalo lépe. Ve druhé jízdě na střední směsi se mi ale ve čtvrté zatáčce zablokovala kola, čímž jsem ztratil čas. Musíme zjistit, co se stalo. Na zítřek se těším, víme, že v závodních podmínkách auto funguje dobře. Věřím, že se mi podaří získat několik pozic,“ řekl Nasr.

Force India

Tým Force Indie sice v dnešním souboji s časem nikterak neoslnil, vzhledem ke svému současnému rozpoložení si však stanovený cíl víceméně splnil. Lepší z dua stáje Vidžaje Mallyi byl tentokrát Nico Hülkenberg, jenž se zítra na startovním roštu Velké ceny Malajsie postaví na třináctou příčku.

„Nakonec to s tím deštěm, který přišel v Q2 celkem brzy, byla krátká kvalifikace. Možná to pro nás mohlo být lepší, kdyby déšť byl býval přišel o pět minut dříve a Q2 byla mokrá kompletně, jelikož všichni byli schopni dokončit (rychlé) kolo na slikách, když trať byla suchá,“ nechal se slyšet Hülkenberg. „Nebe se otevřelo až během kola do boxů (po prvních pokusech). Ale myslím si, že dosáhnout na Q3 by bylo velmi obtížné v každém případě. Zítřejší závod bude těžký, zejména co se týče péče o pneumatiky v těchto vysokých teplotách. Pokaždé je tu šance dalšího deště, a vy se pak musíte rychle přizpůsobit, protože je to vše o tom, abyste byli ve správný čas na správných pneumatikách. Ať už se ale stane cokoliv, uděláme maximum pro to, abychom odsud odjeli s nějakými body,“ doplnil Němec.

Hned za ním pak bude na startovním roštu stát jeho týmový kolega Sergio Pérez. Také Mexičan byl toho názoru, že dešťová přeháňka Force Indii do karet příliš nenahrála.

„V těchto podmínkách to tam bylo opravdu obtížné,“ konstatoval Pérez. „V Q2 jsem byl posledním vozem na trati, a to znehodnotilo mé kolo na středních – naše strategie byla správná, ale z boxů jsme vyjeli o trochu pozdě, a když jsem se dostal do sektoru dvě a tři, trať už začínala být mokrá. Tak či tak, myslím si, že to, kde jsme, je správným odrazem toho, jaká je naše současná výkonnost. Doufáme, že zítra budeme v lepší pozici než ostatní, protože naše pozornost směřovala (od samého začátku víkendu) spíše k závodu než ke kvalifikaci. V Melbourne jsme viděli, že stát se může cokoliv, takže budu k závodu přistupovat s tím, že cílem jsou body,“ dodal.

S přispěním Tomáše Bohuslava (Force India) a Filipa Fikejze (Lotus)

 

Diskuse k článku

Napsat komentář