Spolupráce Haasu s Ferrari má i své temné stránky
Technická spolupráce Haasu s Ferrari nepřináší jen pozitiva. Americký tým sice má k dispozici velké množství komponent, jež si nemusí sám vyrábět, jenže problém je ve zpětné vazbě. Informace o budoucích dílech se k Haasu dostávají s velkým zpožděním. Tým v podstatě neví, co může očekávat. Má k dispozici málo času na to, aby nové…
Technická spolupráce Haasu s Ferrari nepřináší jen pozitiva. Americký tým sice má k dispozici velké množství komponent, jež si nemusí sám vyrábět, jenže problém je ve zpětné vazbě. Informace o budoucích dílech se k Haasu dostávají s velkým zpožděním. Tým v podstatě neví, co může očekávat. Má k dispozici málo času na to, aby nové díly sladil s monopostem, a nějaké plánování do budoucna téměř nepřichází v úvahu.
Z toho vyplývá, že Haas se musí soustředit jen na určité části. Fungování vozu jako celku jde stranou. “Způsobuje nám to malé potíže. Máme velké množství informací od Ferrari, které dávají pouze nám, protože ví, že všechny díly nakupujeme. Nemáme ale moc přehled o budoucnosti. Běžně máte nějakou představu, na které pracujete do té doby, než jí dosáhnete,“ objasnil situaci hlavní konstruktér Haasu Rob Taylor
„Po dohodě s Ferrari se k nám nedostanou díly, dokud nejsou dostatečně promyšlené. Takže to má dvě stránky. Něco není třeba dělat, ale musíme reagovat na práci někoho jiného o něco později, než je obvyklé.“
Haas má největší problém s integrací nových součástek. “Nemáme starosti s dokončením nových dílů, ale s tím, jak je dostat dovnitř. To je malá komplikace. Každý máme své šasi, které se trochu liší. Není to o tom, jestli ty části budou fungovat. To je hloupá otázka. Ale problém je dostat je dovnitř.”
Spolupráce Ferrari a Haasu je teprve na začátku. Postupem času se situace zlepšuje. “Pořád jsme v kontaktu. Stále k nám putují informace. Samozřejmě, všechno je nové, a to je trochu náročné. Vůz pro rok 2017 bude o něco jednoduší. Věřím, že pro sezonu 2018 to půjde ještě lépe, protože spolupráce roste. Je to o tom, jak s nimi mluvit a jak naložit s informacemi,” dodal Taylor.
Čtěte dále: Vizionář Haas touží po úzké spolupráci F1 s NASCAR
Diskuse k článku