Spolehlivost Hondy by se zvýšila s novými zákazníky

Řeči Rona Dennise o tom, že by Honda v příští sezoně nebyla schopna dodávat motory dalšímu týmu, jsou pasé. Šéf divize motorsportu Hondy Yasuhisa Arai je totiž jiného názoru: „Druhý zákaznický tým by nám pomohl zlepšit spolehlivost.“ Ačkoli byla minulou sezonu Honda se svou pohonnou jednotkou velmi pozadu, obrátil se Red Bull během své motorové…

3 Štítky: Jasuhisa Arai Ron Dennis Zveřejněno 8. 01 2016 — Josef Nekvinda

Řeči Rona Dennise o tom, že by Honda v příští sezoně nebyla schopna dodávat motory dalšímu týmu, jsou pasé. Šéf divize motorsportu Hondy Yasuhisa Arai je totiž jiného názoru: „Druhý zákaznický tým by nám pomohl zlepšit spolehlivost.“

Ačkoli byla minulou sezonu Honda se svou pohonnou jednotkou velmi pozadu, obrátil se Red Bull během své motorové krize i na japonského výrobce. Honda má ale ve smlouvě s McLarenem dodatek, který poskytuje britskému týmu právo veta. A toho také nakonec Ron Dennis, výkonný šéf McLarenu, využil. Tehdy to komentoval slovy, která prý interpretovala závěr společné diskuze. Tedy že Honda nemá dostatečnou kapacitu na to, aby mohla dodávat pohonné jednotky dalšímu týmu.

Ale to, co nyní uvádí Yasuhisa Arai, se zdá, jako nový zásah do vztahu s McLarenem. Ve skutečnosti totiž Honda kapacity na dodávky pohonných jednotek i v roce 2016 měla a další se otevřou s nadcházejícími sezonami.

„Vždy jsme otevřeni dodávkám pro nové zákaznické týmy. Pro roky 2017 a 2018 jsme všemu otevření,“ sdělil Arai. Limitujícím faktorem tak v tuto chvíli je to, že jakoukoli rodící se akvizici musí Honda probrat s McLarenem. „Nemůžeme jít do podrobností naší smlouvy, ale musíme to napřed projednat s týmem. Pokud přijde žádost nebo pokud budeme uvažovat o nabídce pro druhý nebo třetí tým, budeme to vždy muset diskutovat s McLarenem,“ doplnil dále Arai.

Honda si minulou sezonu společně s McLarenem prošla dlouhotrvajícím frustrujícím obdobím. Na vině byl nejen výkon motoru, ale také spolehlivost. Objevily se proto názory, které zastávaly teorii o zapojení více zákaznických týmů, v důsledku čehož by se zvýšila i spolehlivost. Takto ale neuvažuje Arai.

„Nemyslím si, protože koncept ‚size zero‘ je unikátním a je jen pro McLaren. Nevíme, zda by taková jednotka fungovala i u zákaznického týmu. Jednou věcí jsme si ale jistí. Kdybychom měli druhý tým, pak bychom zaznamenali větší progres ve spolehlivosti. U výkonu si ale nejsem jist,“ dokončil Arai.

Podle Araie by Honda vydělala díky novým zákaznickým týmu. Alespoň z hlediska spolehlivosti

Podle Araie by Honda vydělala díky distribuci novým zákazníkům. Alespoň z hlediska spolehlivosti

Diskuse k článku

Napsat komentář