Sauber se hlásí k revoluci v podobě rozpočtového stropu
Bývalý prezident FIA Max Mosley získal pro svůj staronový nápad rozpočtového stropu první stoupence.
Bývalý prezident FIA Max Mosley získal pro svůj staronový nápad rozpočtového stropu první stoupence.
Do současných debat o potřebě snížit náklady vstoupil Mosley se svým rozpočtovým stropem, který prosazoval už před šesti lety.
V současnosti by ho zavedl tak, že kdo by se zavázal neutratit víc než 100 miliónů dolarů ročně, mohl by svůj vůz vyvíjet neomezeně. A kdo by dál utrácel neomezeně, musel by dodržovat současná pravidla.
„Jako tým jsme vždy říkali, že je rozpočtový strop jediná rozumná cesta vpřed,“ řekla šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová pro Autosport. „Nastaví rozumné meze pro utrácení.“
„Maxův nápad dělá maximum pro technické a inženýrské výzvy. Nemyslím, že tu je jakýkoliv jiný koncept, který by maximalizoval tuto část, která je pro formuli 1 zásadní. Formule 1 je hlavně o závodění, ale také o technice.“
„Tento typ vizí podle mě ukazuje, že potřebujete něco jako Velkou francouzskou revoluci, protože v té době to také bylo o svobodě a rovnosti. Možná je čas na Velkou francouzskou revoluci.“
Klíčové by mělo být květnové jednání Strategické skupiny, která bude jednat o budoucím směřování formule 1. Ovšem v oblasti snižování nákladů doprovázela velká očekávání mnoho jednání už v minulosti, ale výsledky se nedostavily nikdy.
Co vlastně dělá Jean Todt? Poslední dobou o něm není ani vidu ani slechu. Naopak je zase slyšet Maxík. Todt jako frantík by mohl vést francouzskou revoluci, ale nevím, nevím, jestli na to má koule…
Nepochybuji, že by se k něčemu takovému zavázaly všechny týmy, a stejně tak nepochybuji, že by to téměř všechny bez problémů obcházely, a vývoj pro F1 fakturovaly v naprosto jiném odvětví své výroby. Jediný reálný dopad tohoto nápadu by tak spočíval v prohloubení rozdílů mezi týmy, což je přesný opak toho, čeho se tím původně chce docílit.
U Sauberu už nevědí co chtějí, rozpočtový strop je neuhlídatelný, zavedení dvojitých pravidel zase cesta do pekel, oboje příliš složité, spousta potencionálních problémů.
Proč jezdí teď vepředu, s týmy které jsou normálně mimo jejich dosah ? Díky motoru který se jim zdá drahý. Pokud ušetří za motor, utopí to v aeru a tady se se špičkou měřit nemůžou – budou na tom jenom hůř.
Chceme ušetřit peníze Sauberu a vůbec všem ? Co začít standartizovanou podlahou od půlky auta dozadu a difuzorem ?
Hergot fix, taková kravina jako KERS jenom pro některé, kteří za to že do vývoje investovali byli výkonostně handicapováni už tu byla!