Toro Rosso jako Mercedes?

Rozhovor se šéfem týmu Franzem Tostem, podle kterého je jeho šasi z nejlepších.

Štítky: Toro Rosso Zveřejněno 4. 08 2015 — Tomáš Richtr

O uplynulém týdnu vlnu údivu hned dvakrát zvedl šéf jinak nenápadnějšího týmu Toro Rosso Franz Tost. Poprvé, když prohlásil, že je správně, když F1 jezdí do zemí jako je Ázerbájdžán. Což mu zejména politicky citlivější Britové dali takříkajíc sežrat. A podruhé, když kvalitu šasi Toro Rosso posadil na úroveň Mercedesu.

Zejména v letošních kvalifikacích Toro Rosso mile překvapilo svými výkony, které mnohdy byly lepší, než u mateřského týmu Red Bull. Ale tabulka Pohár konstruktérů to nedokládá: Toro Rosso je se 31 body sedmé, Red Bull čtvrtý, a bodů má 96.

Franz Tost je přesvědčen, že auto velmi dobré, jezdci také, ale tým trápí velká nespolehlivost. Problémy s pohonnou jednotkou tým postihly v Austrálii, Číně, Rakousku i Maďarsku. Problémy s elektronickou přišly v Bahrajnu a Anglii, k tomu špatně upevněné kolo v Bahrajnu a smyk na Silverstonu a nechvalně známá tvrdá havárie v Monaku. Pořádná porce smůly.

„V dobrých časech bychom dokázali dojíždět na stupních vítězů,“ cituje Franze Tosta oficiální web seriálu. „Máme dobré auto, dva rychlé jezdce a tým, který odvádí solidní práci. Ale jsme na štíru se spolehlivostí.“

Z dvaceti šancí šachovnicový praporek viděly vozy Toro Rosso jedenáctkrát. To je pouze 55 % úspěšnost. Toro Rosso má problémy s pohonnou jednotkou Renault, ale nejen s ní. Například porucha na Silverstonu na Sanzově autě jde na vrub Tora Rossa.

Hlavní technickou figurou v týmu je James Key, o kterého mají zájem i ostatní týmy. Ale Toro Rosso s ním má dlouhodobou smlouvu.

„Sladit to všechno dohromady může trvat roky,“ říká Franz Tost. „Závodní styl jezdců, technické změny, filozofický přístup. Lidé se pořád učí. Pro technického ředitele je nutné sladit výkon různých oddělení. Mám na mysli aero, konstrukční oddělení, oddělení výkonnosti vozu, tým závodních inženýrů. A když například v oddělení konstrukce udělají chybu, je po sezoně prakticky na jejím začátku.“

Hlavní idea konstrukce vozu pro další sezonu je finalizována v období květen až červenec předchozího roku. A už v tomto období se dají udělat chyby pro sezonu 2016.

S jezdci je Toro Rosso velmi spokojeno, chyby jsou podle Tosta součástí nabývání zkušeností. „Je tedy odpuštěno.“ Jak Max Verstappen tak Carlos Sainz mají šanci na velkou kariéru u F1, ale Tost odmítl prozradit, kterého z nich si cení více. A také, zda-li je Toro Rosso lepším autem než Red Bull.

„Nechci říkat, jestli Toro Rosso má lepší auto než Red Bull. Red Bull je před námi čtvrtý v průběžném pořadí. Řeknu to takhle: vozy Toro Rosso jsou velice konkurenceschopné.“

Toro Rosso nyní čeká na to, jak se vyvine situace mezi Renaultem a Lotusem. Teprve poté bude definován plán další budoucnosti italského týmu. Letos ale Toro Rosso zatím nerezignuje na myšlenku získat celkově páté místo.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Malaysia,  #9 Marcus Ericsson (SWE, Sauber F1 Team), #7 Kimi Raikkonen (FIN, Scuderia Ferrari), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), #33 Max Verstappen (NLD, Scuderia Toro Rosso),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář