S vývojem pohonů 2015 začaly Ferrari a Renault pozdě
Podle listu Auto Motor und Sport není problémem Ferrari a Renaultu počet vývojových žetonů, ale čas.
Podle listu Auto Motor und Sport není problémem Ferrari a Renaultu počet vývojových žetonů, ale čas.
Týmy Ferrari a Renaultu se snažily Mercedes přesvědčit, aby schválil prodloužení vývojového okna pohonných jednotek z února do července a jeho zvětšení o 13 žetonů. Mercedes nabídl kompromis v podobě prodloužení do dubna a zvětšení o pět žetonů.
Ke shodě ale nedošlo a nakonec pravidla zůstanou beze změny, vylepšovat pohon bude možné jen do konce února a v rámci 32 žetonů, což znamená možnost vyměnit 48 procent dílů. Jak se ale ukazuje, pro Ferrari a Renault je klíčový čas, ne žetony.
S vývojem motorů pro příští rok začaly relativně pozdě, Ferrari v červenci, Renault až v srpnu. „Proč ne hned po Melbourne? V té době už musely vědět, že mají ztrátu,“ ptal se Niki Lauda.
Největší problémy má Renault, jemuž teď pomáhá Mario Illien, ten musí nejen vylepšit ERS, ale relativně významně přepracovat také spalovací motor, který trpí příliš velkými vibracemi. Kvůli pozdnímu začátku vývoje ani nestihne rozdělit turbínu a kompresor po vzoru Mercedesu, naopak Ferrari tuto úpravu podle všeho ve svém programu má.
Diskuse k článku