Rosberg vyzývá Mercedes ke zlepšení spolehlivosti

Technické problémy v Singapuru s velkou pravděpodobností rozhodly o změně v čele šampionátu. Hamilton na prvním místě vystřídal Rosberga, který nedojel.

Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Nico Rosberg Zveřejněno 21. 09 2014 — Michal Mikoláš

Technické problémy v Singapuru s velkou pravděpodobností rozhodly o změně v čele šampionátu. Hamilton na prvním místě vystřídal Rosberga, který nedojel.

Frustrace Nica Rosberga nedlouho po odstoupení z Velké ceny Singapuru byla pochopitelně veliká. Týmový kolega Lewis Hamilton v té době vedl závod, a Rosbergovo první místo v šampionátu tak bylo značně ohroženo.

O dvě hodiny později Hamilton vskutku vyhrál a sesadil Rosberga z první pozice. Německý závodník doufá, že Mercedes do budoucna odstraní technické problémy, které Rosberg považuje za největší slabinu týmu.

„Jednoduše nefungoval volant, a tak nefungovalo celé auto. Potřebujeme zjistit, proč tomu tak bylo. Je to další problém se spolehlivostí. Letos jsme jich už měli poměrně hodně, je to náš slabý bod. Je třeba tomu přijít na kloub. Není důvod křičet, ale jako tým to skutečně musíme vyřešit, děje se nám to příliš často.

Bylo to velmi, velmi nepříjemné, obzvlášť kvůli způsobu, jakým se to stalo. Ani jsem neodjel z roštu. Nebylo to pěkné. Doufal jsem, že se týmu podaří poruchu vyřešit. Chvílemi volant naskočil, chvílemi zase vypověděl službu, takže jsem se snažil udržet si naději,“ řekl Rosberg televizním kamerám krátce po svém odstoupení.

To Lewis Hamilton má pochopitelně jiné starosti. Největší soupeř vyšel bodově naprázdno, načež Hamilton odpověděl tím nejlepším možným způsobem – vyhrál závod, připsal si pětadvacet bodů a ujal se celkového vedení.

„Bylo skvělé přijet sem po vítězství na Monze a začít poslední část sezony s takto dobrým vozem. Kdyby Nico vydržel vpředu, byl by to zřejmě opravdu nabitý závod. Rychlost jsme na to měli. Až do výjezdu safety caru to jelo docela dobře. Pak jsem se musel potýkat s několika potížemi. Musel jsem zvolit ostrou jízdu, abych navýšil vedení. Když ale začaly odcházet pneumatiky, nevěděl jsem, co dělat – zda jet dál naplno, nebo zvolnit a dát si na pneu pozor.

Raději jsme zajeli do boxů, jakmile to šlo, a na trať jsem se vrátil za Sebem. Věděl jsem ale, že jel na dvě zastávky, takže měl staré pneumatiky. Šel jsem na to na zadní rovince. Rozdíl byl velmi malý, možná jsem mohl zvolit jiné místo na okruhu. Naštěstí se mi podařilo proklouznout před něho. Pro tým to samozřejmě po odpadnutí Nica není ideální výsledek. Ukazuje to, že musíme zapracovat na spolehlivosti. Tým jinak odvedl skvělou práci a i lidé v továrně se zasloužili o mega auto. Nyní se musíme soustředit na to, abychom za dva týdny v Japonsku odvadli top výkon,“ řekl Hamilton.

Diskuse k článku

Napsat komentář