Renault využil většinu žetonů, vylepšil každý systém pohonné jednotky

Zimní přestávku využil Renault k velkému přepracování svého pohonu, ale pár vývojových žetonů si nechal do sezóny.

2 Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 28. 01 2015 — Jan Pastorek

Zimní přestávku využil Renault k velkému přepracování svého pohonu, ale pár vývojových žetonů si nechal do sezóny.

Renault, Ferrari a Mercedes měly každý 32 vývojových žetonů na použití při vývoji motoru od konce minulé sezóny, což znamená možnost úplně změnit zhruba polovinu dílů. Renault jich podle slov technického šéfa Roba Whita využil většinu a několik si jich nechá na úpravy v sezóně.

„Udělali jsme podstatné změny, abychom zlepšili výkonnost a spolehlivost. Vylepšili jsme každý systém a subsystém, prioritu měly věci, které přinesou největší výkonnostní zisky,“ vysvětloval.

Inženýři pracovali hlavně na spalovacím motoru, turbu a bateriích. Zlepšila se také konstrukce pohonu, takže jeho integrace do šasi je jednodušší.

„Zkrátka řečeno mají jednotky 2014 a 2015 jen málo společných dílů,“ dodal.

Výsledek má být takový, jaký ho žádají zákazníci.

„Věříme, že jsme udělali velmi velký krok ve výkonnosti a že budeme mít lepší spolehlivost. Nevíme, jak na tom budou ostatní, možná jsme nedohnali všechny ztráty, ale věříme, že jsme ušli velkou část cesty při dohánění ztráty z loňské sezóny,“ prohlásil šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul.

Po přestupu Lotusu k Mercedesu a krachu Caterhamu zůstaly Renaultu jen týmy Red Bull a Toro Rosso.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář