Renault vrací úder. S Red Bullem to nikam nevedlo

Založit vlastní tým byla pro Renault snazší varianta, než pokračovat v plnohodnotné spolupráci s Red Bullem. A přesně to nakonec udělal. Takové je tvrzení generálního ředitele francouzského týmu Cyrial Abiteboula. Ten se musí spolu se svojí stájí poněkud uskromnit ohledně očekávání pro letošní rok, protože Lotus původně navrhoval vůz pro motor Mercedes. To potvrzuje i inženýr Alan…

Štítky: Red Bull Renault Zveřejněno 22. 01 2016 — Lukáš Štěrovský

Založit vlastní tým byla pro Renault snazší varianta, než pokračovat v plnohodnotné spolupráci s Red Bullem. A přesně to nakonec udělal.

Takové je tvrzení generálního ředitele francouzského týmu Cyrial Abiteboula. Ten se musí spolu se svojí stájí poněkud uskromnit ohledně očekávání pro letošní rok, protože Lotus původně navrhoval vůz pro motor Mercedes.

To potvrzuje i inženýr Alan Permane. „Auto nebude přesně tam, kde bychom jej chtěli mít, ale rychle se přes tyto potíže dostaneme. Letošní rok je o znovuvybudování našich vztahů. S novými pravidly pro rok 2017 musíme začít být mnohem více konkurenceschopní.“

Podle Abiteboula bylo ale i tak snazší znovu vzkřísit vlastní tým, než se snažit v partnerství s Red Bullem. Zlom prý nastal v polovině loňského roku, kdy se vztahy začaly vyostřovat. Bylo prý jasné, že vzájemná spolupráce nikam nesměřuje.

„Takže jsme se snažili opustit model Renault-Red Bull. S moderními pravidly je velmi obtížné být úspěšný dodavatel motorů, když nemůžete kontrolovat celý balík. K autu musíte mít komplexnější přístup.

Frustrace, když jste ve svazku odběratel-dodavatel s kýmkoliv – ale zvláště s Red Bullem –, pramenila z toho, že Red Bull investoval jmění do šasi v době, kdy pravidla nařizovala, že musíme investovat mnohem více do technologie motorů,“ dodal generální manažer Renaultu F1.

Podle něj bylo výsledkem poznání, že úspěch vyžaduje plnou podporu továrního týmu a větší rozpočet. „První věcí je, že budeme mít více luxusu v ovládání rozpočtu. Máme více než dvojnásobně velký rozpočet, než jsme měli předtím. Můžete očekávat, že uvidíte mnoho změn v organizaci a vytvoření nových rolí pro to, abychom lepším způsobem pochopili a spojili práci na podvozku i motoru.“

Kompletní obsazení jednotlivých pozic ve svém týmu oznámí Renault 3. února v Paříži.

Vztah Renaultu a Red Bullu se definitivně narušil v polovině loňské sezony

Vztah Renaultu a Red Bullu se definitivně narušil v polovině loňské sezony

Diskuse k článku

Napsat komentář