Red Bull vytahuje staré eso z rukávu. Konstruktér Newey se opět více zapojí do vývoje vozu
Strůjce slávy Red Bullu z let minulých Adrian Newey je opět více zapojen do návrhu vozu pro příští rok s cílem vrátit Rudé býky na výsluní. Alespoň tak tvrdí šéf týmu Christian Horner. Technický ředitel Adrian Newey se dá považovat za jednoho z klíčových protagonistů vítězné éry rakouského týmu, během které čtyřikrát po sobě slavil tituly…
Strůjce slávy Red Bullu z let minulých Adrian Newey je opět více zapojen do návrhu vozu pro příští rok s cílem vrátit Rudé býky na výsluní. Alespoň tak tvrdí šéf týmu Christian Horner.
Technický ředitel Adrian Newey se dá považovat za jednoho z klíčových protagonistů vítězné éry rakouského týmu, během které čtyřikrát po sobě slavil tituly mistra světa. I díky těmto úspěchům patří Newey k jedním z nejvýznamnějších konstruktérů v historii formule 1.
Úspěch nastartoval rok 2009, kdy se z průměrného a podceňovaného týmu limonádových výrobců stal aspirant na titul. Přesně tento rok byl pro formuli 1 revoluční, protože došlo k velké změně aerodynamických pravidel, což byla voda na mlýn především pro geniálního britského inženýra.
Rok 2014 a příchod nových turbo-hybridních pohonných jednotek znamenal pro Red Bull ústup ze slávy. Prim v tom, jestli bude tým úspěšný či nikoli, totiž začal hrát motor, nikoli aerodynamika. Pro Neweyho byl nový přístup k závodění demotivující a z formule 1 se částečně stáhl. Začal se věnovat jachtařským závodům v rámci Poháru Ameriky, kromě toho také spolupracoval s výrobcem supersportovních vozů Aston Martin na vývoji hyperauta AM-RB 001.
Příští rok však vejdou v platnost nová pravidla, která budou opět primárně zaměřena na aerodynamiku, šasi a pneumatiky. Neweyho zájem o královnu motorsportu opět vzrostl, podle Christiana Hornera se tak máme na co těšit.
„Jsme zpátky tam, kde jsme byli v roce 2014,“ řekl Horner pro německý magazín Auto Motor und Sport. „Adrian trochu ustoupil od vývoje letošního RB12. Řekl bych, že jeho podíl na současném voze je pouhých 20 %, což jen dokládá, jak dobře i bez něj naši inženýři pracují.
Nová pravidla však Adriana opět plně namotivovala. Očekávám, že s příštím vozem tak bude zpět na 50 %, co se zapojení do vývoje týče,“ vyjádřil své přesvědčení šéf Red Bullu.
Tato zpráva by mohla být alarmující pro Mercedes i pro Ferrari. Všichni dobře vědí, jak brilantně dokáže Adrian Newey využít příležitosti při změně pravidel. Když se k tomu přidá zlepšující se forma pohonné jednotky Renault, vysoce konkurenceschopná jezdecká sestava a stále se lepšící výkony již v této sezoně, tak se zdá, že má rakouský tým dobře našlápnuto…
Čtěte dále: Proč čas od času zmizí Ricciardův úsměv? Nemohu snášet vše, říká Australan
Diskuse k článku