Red Bull nemohl jet v Malajsii naplno, v nádržích mu zbylo pět kilogramů paliva

Provozní šéf Renaultu Sport F1 Rémi Taffin prozradil, jaké dopady na Red Bull měly problémy s brzdami.

1 Štítky: Red Bull Renault Zveřejněno 2. 04 2015 — Jan Pastorek

Provozní šéf Renaultu Sport F1 Rémi Taffin prozradil, jaké dopady na Red Bull měly problémy s brzdami.

Vedení Red Bullu přiznalo po Malajsii, že problémy s brzdami na obou vozech negativně ovlivnily výsledek, ale až vyjádření Taffina jim dalo rozměr. Vliv měly zásadní.

„Během závodu jsme měli opravdu velké problémy s brzdami, takže nebylo možné zajíždět časy. Tudíž kolo od Ferrari v Sepangu nic neznamená,“ uvedl Taffin pro Canal +.

„Řeknu vám číslo, na konci závodu jsme měli o pět kilogramů víc benzínu, než byl plán, takže si můžete udělat představu o nevyužitém potenciálu.“

Pět kilogramů je na poměry formule 1 poměrně hodně a znamená to, že motor Renault nebyl využíván na plný výkon. To také vysvětluje, proč Red Bull po Malajsii nezopakoval kritiku, kterou svému dodavateli motorů adresoval po Austrálii.

„Je to opravdu prohra pro Red Bull. Nejsme zvyklí je vidět tak vzadu, deváté a desáté místo není dobrým výsledkem. Nicméně je to druhý závod. V prvním závodě jsme nemohli vidět, jak na tom jsou, částečně kvůli nám, Renaultu,“ přiznal Taffin.

„Ale pro Sepang jsme udělali, co bylo třeba, takže jsme je mohli nechat pracovat a vidět, co má tenhle red bull v sobě. A red bull opravdu není špatné auto.“

Diskuse k článku

Napsat komentář