Red Bull a Toro Rosso od sezony 2018 rozšíří vzájemnou spolupráci
Toro Rosso v budoucnu bude moci těžit z rozšířené spolupráce s Red Bullem. Mělo by se tak stát po dokončení sezony 2017, tedy v době, kdy týmy budou detailně seznámeny s novými pravidly. Scuderia bude v následujícím roce využívat stejnou pohonnou jednotku jako Red Bull – vrací k motorům Renault, což v praxi znamená, že…
Toro Rosso v budoucnu bude moci těžit z rozšířené spolupráce s Red Bullem. Mělo by se tak stát po dokončení sezony 2017, tedy v době, kdy týmy budou detailně seznámeny s novými pravidly.
Scuderia bude v následujícím roce využívat stejnou pohonnou jednotku jako Red Bull – vrací k motorům Renault, což v praxi znamená, že stáje budou moci sdílet své informace ohledně vývoje zadní části monopostu. K rozšíření spolupráce ale dojde až po sezoně 2017. Týmy se nejdříve musí vyrovnat se změnou pravidel kolem aerodynamiky.
„V dnešní době je několik oblastí, kde můžeme používat stejné části, nebo je může jeden tým navrhnout a nechat ostatní, aby je používali, a tak dále. Týká se to převážně oblasti motoru a souvisejících dílů, ale zasahuje to také do převodovky a zavěšení,“ komentoval technický šéf Toro Rosso James Key.
„To vše je dobré. Znamená to, že v těchto oblastech můžeme sdílet více našich informací, lépe spolupracovat. Samozřejmě, oba týmy hledají všechny možnosti, které existují. Problémem jsou nová pravidla, tam není o čem diskutovat, protože musíte projít celým procesem navrhování. Proto v roce 2017 nebude tolik příležitostí.
Za rok zjistíme, v jakých oblastech v rámci těchto pravidel můžeme spolupracovat. To nám otevře mnoho dalších možností, takže v roce 2018 budeme mít více příležitostí. Stejný motor nám určitě pomůže. Díky tomu máme společné obrovské množství věcí, i v určitých oblastech převodovky.“
Týmy Red Bull a Toro Rosso začaly s vývojem monopostů pro sezonu 2017 už v září 2015. Nezabránil jim v tom ani fakt, že v loňském roce ještě nebyla upřesněna konečná podoba nových pravidel.
„V podstatě jsme měli základ pravidel, která před dokončením prošla drobnými úpravami. Nebyly to žádné obrovské změny. Nakonec byla schválena o něco méně agresivnější varianta, to bylo dohodnuto v březnu, dubnu letošního roku. To znamená, že nikdo nemůže mít velký náskok. Věděli jsme, že pneumatiky budou širší. Měli jsme jejich rozměry, teprve potom můžete na něčem pracovat. Naše spolupráce začala kolem září 2015, ale bylo to opravdu jen proto, abychom viděli význam. Poté, co se pravidla upravila, změnili jsme plány. V době, kdy vozy vyrazí na trať, bude se jednat o sedmnáctiměsíční projekt.“
Čtěte dále: Ricciardova forma stoupá. Sezona 2016 byla ta nejlepší
Diskuse k článku