Promotéři chtějí hlučnější vozy, řešení bude možná už zítra
Během španělského závodního víkendu se setkali promotéři závodů s šéfem F1 Berniem Ecclestonem a zazněl jasný požadavek na hlučnější projev vozů.
Během španělského závodního víkendu se setkali promotéři závodů s šéfem F1 Berniem Ecclestonem a zazněl jasný požadavek na hlučnější projev vozů.
Ne všichni pořadatelé jsou zklamání tiššími monoposty, například v Kanadě je vítají, ale v Barceloně podle všeho většina žádala od Ecclestona, ať zvuk zesílí.
Ne řešení pracuje už delší dobu Mercedes, má několik technických variant, jak udělat vozy hlučnější, jednou z nich je zakončení výfuku ve stylu megafonu. Vyzkouší je už v testech, které se v Barceloně uskuteční v úterý a ve středu.
„Všichni jsou zvědaví, jaké to s megafonem bude,“ komentoval sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff. „Myslím, že se v paddocku liší názory na to, jaké to bude. FIA a Bernie nás požádali, abychom to zařízení nasadili na auto a zjistili, jestli je opravdu efektivní.“
„My v tom máme jasno, pokud fanoušci chtějí větší hluk a auto bude nejen lépe znít, ale také bude vnímáno atraktivněji, tak jsme pro. Pak snad budou také hlasovat pro ostatní týmy. Jak víte, je to součást technických pravidel, takže pokud to chcete implementovat, potřebujete jednomyslný souhlas. A v paddocku jednomyslný souhlas nevidíte často. Bude to zajímavé.“
Soupeři Mercedesu se svými názory vyčkávají, konkrétně třeba Renault je ochotný o změně uvažovat, ale za určitých podmínek.
„Dokud nebudeme dělat hlouposti, může tu být určitý potenciál udělat skromné změny, které je (motory) udělají hlučnější, mohly by znít lépe, aniž by ohrozily naše hlavní cíle,“ řekl zástupce šéfa Renaultu F1 Rob White pro Reuters.
„Ale tohle je formule 1 a je třeba si dávat pozor na nechtěné dopady, které by všechno překopaly. Moje krátko až střednědobá obava je, abychom se nedostali do situace, kdy ve srovnání s konkurenty utrpíme výkonnostní ránu, přímo nebo nepřímo v důsledku této záležitosti.“
Diskuse k článku