Překvapení u Ferrari. Nikdo nečekal, že bude tak rychlé
Po sérii neúspěchů italské stáje přišla v Japonsku malá náplast. Ferrari usilovně bojuje o zlepšení, které, zdá se, na Suzuce přišlo. Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel jsou totiž překvapeni výkony svých vozů. Zatímco se zdálo, že si v posledních závodech Red Bull buduje náskok, vybojoval Kimi Räikkönen v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Japonska třetí místo na…
Po sérii neúspěchů italské stáje přišla v Japonsku malá náplast. Ferrari usilovně bojuje o zlepšení, které, zdá se, na Suzuce přišlo. Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel jsou totiž překvapeni výkony svých vozů.
Zatímco se zdálo, že si v posledních závodech Red Bull buduje náskok, vybojoval Kimi Räikkönen v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Japonska třetí místo na startovním roštu těsně před svým stájovým kolegou Sebastianem Vettelem. Čtyřnásobný šampion nicméně poklesne o tři místa v důsledku penalizace za kolizi v první zatáčce malajského závodu. Dojem, který ale Ferrari zanechalo, by mohl nasvědčovat lepším zítřkům alespoň do zbytku letošní sezony.
V prvním kvalifikačním segmentu si Ferrari na měkké sadě gum dojelo pro „double,“ zatímco nejbližší konkurence v podobě Mercedesu a Red Bull načala svá sobotní odpolední kola na středně tvrdé směsi. „Myslím, že to neuškodí. To je jasné,“ začal Kimi Räikkönen.
„Je to vždy jednodušší, když máte několik stejných sad pneumatik, protože můžete ladit detaily. V kvalifikaci ale zkrátka nevíte, která změna bude ta správná, nebo naopak nebude. Na to zde není tolik prostoru. Po celý víkend bojujeme s nedotáčivostí, a to dokonce i v kvalifikaci. Byli jsme pomalí v prvním sektoru. Ale zapracovali jsme na tom a nakonec jsme zrychlili.“
VET: “All-in-all it’s been a very positive day for us at a track where people said we’d have no chance. We’re not that far off” #JapaneseGP pic.twitter.com/w2uqGC4jSt
— Formula 1 (@F1) 8. října 2016
Výkon Scuderie v sobotní kvalifikaci byl jedním z nejlepších v letošní sezoně. Zda to ale znamená, že se podařilo najít správnou cestu alespoň k malé nápravě, zůstává otázkou zbývajících závodů. „Auto se od posledního závodu takřka neliší, ale jsem velmi příjemně překvapen tím, jak se vůz choval a jak rychlý byl. Pochopitelně je složité vybalancovat správné nastavení auta, ale zatím je to dobré. Být třetí není přesně to, co bychom si přáli, nicméně si myslím, že jsme blízko a nebylo to tak zlé,“ uvádí dále Kimi Räikkönen.
Podobně smýšlí i jeho německý kolega. „Auto bylo skvělé a bylo to těsné. Máme radost, že jsme dostali oba vozy před ně (Red Bull), avšak je to o souhře všech náležitostí. Auto je o mnoho lepší než loni a zde jde o trať, kde potřebujete silné auto. Mezera před námi je také v porovnání s předchozími závody mnohem menší. Vypadá to, že úpravy, které jsme tu nasadili, začínají fungovat.
Je to poměrně náročná trať z pohledu přítlaku a ovládání auta. Skutečnost, že jsme před Red Bullem a mnohem blíže Mercedesu, je dobré znamení. Penalizaci musíme přijmout, s tím nemůžeme nic dělat. Suzuka je místo složitější na předjíždění, ale i tak se to dá zvládnout. Pokud jde o strategii, pak uvidíme, jaký bude začátek a start závodu a od toho se odrazíme,“ hodnotí Sebastian Vettel.
Diskuse k článku