Povinnost změnit nos vyvolala u inženýrů Williamsu bolest hlavy

Technický šéf Williamsu Pat Symonds přiznal, že relativně malá změna pravidel přinesla velké komplikace do vývoje vozu FW37.

Štítky: Williams Zveřejněno 21. 01 2015 — Jan Pastorek

Technický šéf Williamsu Pat Symonds přiznal, že relativně malá změna pravidel přinesla velké komplikace do vývoje vozu FW37.

Podle prohlášení představitelů federace měla letošní pravidla zkrášlit nosy a obecně se očekávalo, že zmizí všechny výstupky. Nestalo se, Williams ho má znovu.

„Změna v pravidlech nám způsobila menší bolest hlavy. Nový předek a geometrie nosu měly mnohem větší dopady, než jsme původně předpokládali, a dopady na aerodynamiku byly velké. Tým tvrdě pracoval, aby dohnal deficit, který nám způsobila tato pravidla,“ přiznal Symonds.

A i když Symonds očekává, že si týmy Mercedesu zachovají výhodu, rozdíly by se měly zmenšit.

„Čím stabilnější jsou pravidla, tím více se vyrovná startovní pole. Doufám, že jako tým máme schopnosti na to, abychom doháněli Mercedes rychleji, než nás dohání týmy za námi. Není to jen o stabilních pravidlech, ale také o týmu a každém jednotlivci, který tu pracuje, tlačí nás vpřed a zlepšuje se.“

A to všechno navzdory skutečnosti, že pozornost k novému vozu přesunul tým kompletně relativně pozdě.

„Touha porazit Ferrari v boji o třetí místo v poháru konstruktérů 2014 znamenala, že jsme ve vývoji (FW36) pracovali do konce podzimu, ale velikost týmu je teď taková, že jsme ten vývoj dokázali udržet při současné práci na FW37,“ dodal Symonds.

Diskuse k článku

Napsat komentář