Pomohou Ferrari nová pravidla svrhnout Mercedes?

Počínaje sezonou 2016 se mění pravidla kolem volby pneumatik za účelem zdramatizovat závody. Počet směsí je navýšen o ultra-měkkou a změní se i regule spojené s nasazováním různých směsí během závodního víkendu. Týmy při výběru dostanou o něco větší prostor. Většina předpovědí o rozložení sil v letošní sezoně zní jasně. Ferrari by se mohlo více…

Štítky: Ferrari Mercedes Pneumatiky Pravidla Zveřejněno 31. 01 2016 — Marie Tomšíková

Počínaje sezonou 2016 se mění pravidla kolem volby pneumatik za účelem zdramatizovat závody. Počet směsí je navýšen o ultra-měkkou a změní se i regule spojené s nasazováním různých směsí během závodního víkendu. Týmy při výběru dostanou o něco větší prostor.

Většina předpovědí o rozložení sil v letošní sezoně zní jasně. Ferrari by se mohlo více přiblížit, ale Mercedes se stále poveze na vítězné vlně. Ale právě nové předpisy by alespoň v prvních závodech mohly zamíchat pořadím a možná že by z toho těžilo právě Ferrari. Dočkáme se nepředvídatelnosti a boje mezi Mercedesem a Ferrari o každý bod?

Jak moc je tato představa pošetilá, to se dozvíme během prvních závodů, ale už v loňské sezoně pneumatiky zamíchaly pořadím. Ferrari mělo potíže s tvrdšími sadami, ale naopak na měkké a super-měkké konkurovalo.

Ferrari dokázalo vyhrát tři závody, a to v Malajsii, Maďarsku a Singapuru. V Malajsii Scuderia vyhrála díky strategii zastávek v boxech a vyjetí safety caru. V Maďarsku hrála velkou roli náhoda a chyby pilotů Mercedesu. V Singapuru byly oba mercedesy absolutně ztracené a prostor naplno využila právě Scuderia. Německou stáj zde trápila především volba dvou nejměkčích sad pneumatik.

Vezmeme-li v úvahu fakt, že letos se přidává další měkká sada pneumatik, tak právě průběh závodního víkendu v Singapuru dává fanouškům Ferrari malou naději.

Důvod hledejme v aerodynamice. Mercedesu vyhovují tvrdší sady pneumatik, protože produkuje větší množství přítlaku a je schopný tvrdší gumy lépe zahřát. Naopak Ferrari těží z menšího přítlaku, proto nemusí řešit nadměrné opotřebení u měkčích sad.

Letos Pirelli zvolí tři sady na závod a týmy si vyberou dvě z nich. Ferrari by se tak mohlo vyhnout sadám, které mu nesedí. Například v prvních čtyřech závodech týmy vybírají ze super-měkké, měkké a střední. Mercedes by mohl zvolit dvě tvrdší, a naopak Ferrari dvě měkčí sady.

Volba probíhá několik měsíců předem, kdy je absolutně nemožné odhadnout podmínky na okruhu během závodního víkendu. Uvidíme, zda se stáje rozhodnou riskovat, nebo půjdou na jistotu. Každopádně představa, že dva týmy na špičce startovního pole startují s odlišnými pneumatikami, zní lákavě.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2012, Grand Prix of China, Pirelli, tire, tires, tyre, tyres, wheel, wheels, Reifen, Rad, feature *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Nová pravidla kolem pneumatik Pirelli mohou zamíchat pořadím

Diskuse k článku

Napsat komentář