Pohled do zákulisí s Toto Wolffem. Jak vypadá typická závodní neděle šéfa mistrů z Mercedesu?

Být zaměstnán ve formuli 1 je snem mnohého fanouška. Toto Wolff patří mezi ty, kterým se tento sen splnil. A jak – je šéfem dominantního Mercedesu. Nyní odhalil exkluzivní obrázek o tom, co tato práce obnáší. Na rozdíl od většiny lidí musí například pracovat i v neděli. Tady je Wolffův časový plán během závodního víkendu…

Štítky: Toto Wolff Zveřejněno 14. 08 2016 — Dominik Lob

Být zaměstnán ve formuli 1 je snem mnohého fanouška. Toto Wolff patří mezi ty, kterým se tento sen splnil. A jak – je šéfem dominantního Mercedesu. Nyní odhalil exkluzivní obrázek o tom, co tato práce obnáší. Na rozdíl od většiny lidí musí například pracovat i v neděli. Tady je Wolffův časový plán během závodního víkendu i s komentářem čtyřiačtyřicetiletého Rakušana.

7:00

Vstávání. Nejsem zrovna ranní ptáče, ale zrovna závodní víkendy jsou plné adrenalinu, který vás prostě nenechá spát.

8:45

Příjezd na trať. Snídaně s týmem a kluky z techniky Paddym Lowem a Andym Cowellem. Vtipkuji, že jsou mými „nerdy“. Ve skutečnosti jsou však skvělými lídry a patří mezi základní pilíře našeho úspěchu v posledních sezonách.

9:30

Ranní strategická schůzka začíná. Vždy ji vedeme ve dvou půlhodinových částech, první bez závodníků, kde se bavíme o výzvách, které nás čekají v závodě, druhou již se závodníky.

10:30

Neděle není jen o závodu. Je to také příležitost, kdy na trať zavítají naši velmi důležití hosti a partneři. Například v Monaku jsou přítomni členové představenstva Mercedesu a výkonní ředitelé všech našich sponzorů.

10:45

Předzávodní schůze se všemi inženýry a oběma jezdci. Podle mě jsou nejdůležitější schůze vždycky ty po druhém tréninku v pátek a po třetím tréninku v sobotu. Zkoumáme zpětnou vazbu pilotů a snažíme se pochopit, jak vyřešit problémy, které máme.

11:30 (cca.)

V určité chvíli během dopoledne přijde telefonát, že mám v padoku navštívit šedý autobus pana Ecclestona. Bernieho velmi respektuji a mluvím s ním několikrát do týdne. Naše hovory se týkají jak velkých otázek našeho sportu, tak i maličkých detailů. Obdivuji především jeho schopnosti vyjednávače.

13:00

Oběd v mé kanceláři, poslední klidné chvilky před závodem.

13:05

Nezáleží, jak to naplánuji, oběd je vždy přerušen žádostmi z televize. Živé televizní vysílání začíná plus minus hodinu před závodem. Není to nic, co bych si užíval – myslím, že vidět mě v televizi, je zážitek tak maximálně pro moji matku – ale je důležité udržet tlak od zbytku týmu.

13:25

Mířím do garáže. Auta vyjíždí ve 13:30 a krouží svá kola na startovní rošt. Potom se na něj vydám i já. Teprve teď začíná to pravé závodění, vždy je to velmi vzrušující. Na roštu přichází velká vlna rozhovorů a spousta rychlých rozmluv s týmem. Snažím se z toho nezbláznit.

13:55

Čas přepnout svou mysl na závod. Pro mě se jedná o 90 minut intenzivního soustředění. Jsem spojený s boxovou zídkou a v kontaktu s Paddym. Snažím se přinést k věcem jinou perspektivu, jiný pohled. Tento rok zde nebylo tolik rádiové komunikace s jezdci, ale buďte si jistí, že v zákulisí probíhají diskuze na mnoha frontách.

Poslední kolo

Pokud vyhráváme, tak se v posledním kole rozhodne, kdo na pódium půjde přijmout cenu za tým. Je to událost, kdy je všechno týmové úsilí zhodnoceno a reprezentováno jedinou osobou. Realita našeho sportu však není o těch pár lidech, co vidíte v televizi, ale o stovkách, co pracují v továrně.

16:15

Další schůzky s médii, tentokrát v našem motorhomu, kde vysvětluji, co se stalo v závodě. Snažím se být přirozený a otevřený, protože tyto příběhy sport potřebuje. Musí v nich být vyjádřen náš názor, abychom zaujali veřejnost.

17:00

Závěrečná rozprava s týmem.

17:30

Pokud nezůstávám na trati kvůli schůzkám, tak mířím na letiště. Let je dobrý na přemýšlení. Můžete se oprostit od detailů a vidět věci ve větším měřítku . Většinou letím do Spojeného království, abych strávil týden v továrně. I když nejsem v autě, tak stejně chvíli trvá, než se všechen adrenalin ze závodního víkendu vstřebá.

23:00

Postel.

Čtěte dále: Klidnit Rosberga s Hamiltonem je unavující, stěžuje si Wolff

Toto Wolff si s Mercedesem užívá spoustu radostí, ale s kvůli rivalitě svých jezdců i strastí

Toto Wolff si s Mercedesem užívá spoustu radostí, ale kvůli rivalitě svých jezdců i strastí…

Diskuse k článku

Napsat komentář