Pohled do zákulisí s Toto Wolffem. Jak vypadá typická závodní neděle šéfa mistrů z Mercedesu?
Být zaměstnán ve formuli 1 je snem mnohého fanouška. Toto Wolff patří mezi ty, kterým se tento sen splnil. A jak – je šéfem dominantního Mercedesu. Nyní odhalil exkluzivní obrázek o tom, co tato práce obnáší. Na rozdíl od většiny lidí musí například pracovat i v neděli. Tady je Wolffův časový plán během závodního víkendu…
Být zaměstnán ve formuli 1 je snem mnohého fanouška. Toto Wolff patří mezi ty, kterým se tento sen splnil. A jak – je šéfem dominantního Mercedesu. Nyní odhalil exkluzivní obrázek o tom, co tato práce obnáší. Na rozdíl od většiny lidí musí například pracovat i v neděli. Tady je Wolffův časový plán během závodního víkendu i s komentářem čtyřiačtyřicetiletého Rakušana.
7:00
Vstávání. Nejsem zrovna ranní ptáče, ale zrovna závodní víkendy jsou plné adrenalinu, který vás prostě nenechá spát.
8:45
Příjezd na trať. Snídaně s týmem a kluky z techniky Paddym Lowem a Andym Cowellem. Vtipkuji, že jsou mými „nerdy“. Ve skutečnosti jsou však skvělými lídry a patří mezi základní pilíře našeho úspěchu v posledních sezonách.
9:30
Ranní strategická schůzka začíná. Vždy ji vedeme ve dvou půlhodinových částech, první bez závodníků, kde se bavíme o výzvách, které nás čekají v závodě, druhou již se závodníky.
10:30
Neděle není jen o závodu. Je to také příležitost, kdy na trať zavítají naši velmi důležití hosti a partneři. Například v Monaku jsou přítomni členové představenstva Mercedesu a výkonní ředitelé všech našich sponzorů.
10:45
Předzávodní schůze se všemi inženýry a oběma jezdci. Podle mě jsou nejdůležitější schůze vždycky ty po druhém tréninku v pátek a po třetím tréninku v sobotu. Zkoumáme zpětnou vazbu pilotů a snažíme se pochopit, jak vyřešit problémy, které máme.
11:30 (cca.)
V určité chvíli během dopoledne přijde telefonát, že mám v padoku navštívit šedý autobus pana Ecclestona. Bernieho velmi respektuji a mluvím s ním několikrát do týdne. Naše hovory se týkají jak velkých otázek našeho sportu, tak i maličkých detailů. Obdivuji především jeho schopnosti vyjednávače.
13:00
Oběd v mé kanceláři, poslední klidné chvilky před závodem.
13:05
Nezáleží, jak to naplánuji, oběd je vždy přerušen žádostmi z televize. Živé televizní vysílání začíná plus minus hodinu před závodem. Není to nic, co bych si užíval – myslím, že vidět mě v televizi, je zážitek tak maximálně pro moji matku – ale je důležité udržet tlak od zbytku týmu.
13:25
Mířím do garáže. Auta vyjíždí ve 13:30 a krouží svá kola na startovní rošt. Potom se na něj vydám i já. Teprve teď začíná to pravé závodění, vždy je to velmi vzrušující. Na roštu přichází velká vlna rozhovorů a spousta rychlých rozmluv s týmem. Snažím se z toho nezbláznit.
13:55
Čas přepnout svou mysl na závod. Pro mě se jedná o 90 minut intenzivního soustředění. Jsem spojený s boxovou zídkou a v kontaktu s Paddym. Snažím se přinést k věcem jinou perspektivu, jiný pohled. Tento rok zde nebylo tolik rádiové komunikace s jezdci, ale buďte si jistí, že v zákulisí probíhají diskuze na mnoha frontách.
Poslední kolo
Pokud vyhráváme, tak se v posledním kole rozhodne, kdo na pódium půjde přijmout cenu za tým. Je to událost, kdy je všechno týmové úsilí zhodnoceno a reprezentováno jedinou osobou. Realita našeho sportu však není o těch pár lidech, co vidíte v televizi, ale o stovkách, co pracují v továrně.
16:15
Další schůzky s médii, tentokrát v našem motorhomu, kde vysvětluji, co se stalo v závodě. Snažím se být přirozený a otevřený, protože tyto příběhy sport potřebuje. Musí v nich být vyjádřen náš názor, abychom zaujali veřejnost.
17:00
Závěrečná rozprava s týmem.
17:30
Pokud nezůstávám na trati kvůli schůzkám, tak mířím na letiště. Let je dobrý na přemýšlení. Můžete se oprostit od detailů a vidět věci ve větším měřítku . Většinou letím do Spojeného království, abych strávil týden v továrně. I když nejsem v autě, tak stejně chvíli trvá, než se všechen adrenalin ze závodního víkendu vstřebá.
23:00
Postel.
Čtěte dále: Klidnit Rosberga s Hamiltonem je unavující, stěžuje si Wolff
Diskuse k článku