Podváděl Rosberg v Monaku? Hamilton si začal…

Že až Rosbergův incident v Monaku naplno nastartoval aféru mezi ním a Hamiltonem? Možná navenek. Ve skutečnosti to začalo mnohem dříve.

4 Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Mirabeau Nico Rosberg Zveřejněno 25. 05 2014 — Tomáš Richtr

Mohlo by se zdát, že Rosbergův incident ke konci kvalifikace na Velkou cenu Monaka definitivně vrazil klín do vztahu mezi ním a Hamiltonem. Tím to ale nezačalo.

Bez ohledu na zprávy v médiích není pochyb o tom, že se Hamilton cítí poškozen. Nejen Rosbergovým zaváháním ke konci kvalifikace, ale také nepřívětivým načasováním zastávky v boxech během samotného závodu. Kvůli výjezdu safety caru stavěli oba jezdci Mercedesu najednou, čímž Hamilton prakticky přišel o šanci na útok na vítěství v Monte Carlu.

Hamilton je mediálně velmi útočný vůči Rosbergovi, který je naopak spíše zdrženlivý. Není bez zajímavosti, že 48 % fanoušků je přesvědčeno o tom, že Rosbergův incident z kvalifikace na Velkou cenu Monaka byl úmyslný. Skutečnou pravdu se nikdy nedozvíme. Pokud se ale Rosberg dopustil ne zcela čistého chování, stojí za zmínku, že k podobně neférovému jednání sáhl také Hamilton. A to už ve Španělsku. Dává to připomenout podobně neposlušný skandál ‘Multi 21’ z Velké ceny Malajsie 2013 mezi Vettelem a Webberem z Red Bullu. Tam Vettel nepřizpůsobil nastavení svého auta na úspornější režim na pokyn týmu. Webber tak učinil, a Vettel jej dokázal předjet a zvítězit.

Ve Španělsku před dvěma týdny to bylo obráceně ve srovnání s Monakem: Rosberg stíhal Hamiltona. Až do posledních kol. V cíli byl Hamilton prohlášen vítězem s náskokem 0,6 sekundy před Rosbergem. Nyní ale vyšlo najevo, že Hamilton, aby navýšil své šance na vítězství, přenastavil svou pohonnou jednotku na lepší nastavení, aniž by k tomu dostal pokyn od vedení týmu. Což je proti interním předpisům týmu: nastavení auta je vždy konzultováno s týmovým inženýrem. Lepší režim motoru zvedne výkon auta. A tím pádem vylepší čas na kolo.

Rosberg to ve Španělsku vnímal jako neférové odebrání šance na jeho vlastní vítězství. Hamilton se mu dokonce omluvil.

“V Monaku to byl prakticky stejný případ, jen obráceně,” řekl šéf Mercedesu Toto Wolff, čímž potvrdil, že Hamilton měl obavy z určité ‘odplaty’. “Nico se cítil poškozený během závodu ve Španělsku. Každý má svou pravdu. Vy si myslíte, že máte svou, já si myslím, že mám tu svou. Není to černobílé. Občas je to šedé.”

Není bez zajímavosti, že Hamilton podezřívá Rosberga z podobně agresivního nastavení pohonné jednotky už při závodě v Bahrajnu. Že se v Bahrajnu dopustil Rosberg stejného prohřešku, jako Hamilton ve Španělsku.

“Už se to nestane,” řekl Toto Wolff k možnosti závodníků podle své vůle měnit nastavení pohonných jednotek. “Jezdci nejspíš zkouší, kam daleko mohou zajít. Ale to je přeci normální.”

Je zřejmé, že souboj Rosberg – Hamilton se stal nosným tématem sezony 2014. A je v zájmu sportu, aby trval co nejdéle.

Diskuse k článku

Napsat komentář