Pneumatiky a rychlostní limit favorizují jeden pitstop

Teoreticky nejrychlejší strategií pro GP Ruska je ta s jedním pitstopem.

1 Zveřejněno 12. 10 2014 — Tomáš Richtr

Konzervativní volba pneumatik, hladký povrch nové závodní dráhy a snížený rychlostní limit v boxové uličce na 60 km/h favorizují strategii jedné zastávky v boxech během GP Ruska.

Do Soči Pirelli přivezlo žlutou měkkou směs a bílou střední. Rozdíl v rychlosti na kolo mezi jednotlivými specifikacemi je přibližně 1,2 sekundy. Velikost rozdílu a stálost pneumatik sice nabízí určitý prostor pro nějakou zajímavou strategii, ale snížený rychlostní limit v boxové uličce znamená, že jezdci budou potřebovat na její průjezd přibližně 24 sekund. To je nadprůměrná hodnota.

Během první části kvalifikace na GP Ruska se dokonce žádný z jezdců nepokusil dostat se do Q2 na tvrdší (pomalejší) sadě, ale hned nasadili tu měkčí.

Závod je vypsán na 53 kol. Strategie jediného pitstopu je teoreticky nejrychlejší – z měkčí na tvrdší sadu by se přezouvalo kolem 34. okruhu. Dá se ale odstartovat na tvrdší sadě (což se netýká nikoho z první desítky na konci včerejší kvalifikace), v 18. kole přezout na měkčí a dojet až do cíle.

Strategie dvou pitstopů bude vypadat asi takto: vyměnit měkčí za měkčí kolem 20. kola na na tvrdší přezout kolem 50. okruhu.

Závod začíná ve 12:30 na TV NOVA.

Diskuse k článku

Napsat komentář