Pirelli vstupuje do neznáma – Hungaroring má nový povrch
Formule 1 se přesouvá z rovinatého a rychlého okruhu Silverstone na klikatý Hungaroring; dvě trati, které nemohou být rozdílnější. Pro Maďarsko byly nominovány následující směsi: střední, měkká a superměkká – statisticky nejobvyklejší kombinace letošní sezóny, která byla naposledy nominována pro závod v Baku. Hungaroring je popisován jako přerostlá motokárová dráha. Před 30 lety to byl…
Formule 1 se přesouvá z rovinatého a rychlého okruhu Silverstone na klikatý Hungaroring; dvě trati, které nemohou být rozdílnější. Pro Maďarsko byly nominovány následující směsi: střední, měkká a superměkká – statisticky nejobvyklejší kombinace letošní sezóny, která byla naposledy nominována pro závod v Baku. Hungaroring je popisován jako přerostlá motokárová dráha. Před 30 lety to byl první okruh hostící závod Velké ceny F1 za železnou oponou. V Maďarsku může panovat extrémně teplé počasí, jak bývá v letních měsících zvykem, nebo naopak vydatný déšť, zavzpomínáme-li dva roky zpět nebo na rok 2011.
Okruh z pohledu pneumatik:
- Je tu jen jedna pořádná rovinka, což znamená, že pneumatiky pracují stále pod zátěží.
- Dobře vyvážená dráha z pohledu trakce, brzdění a bočního zatížení pneumatik.
- Na degradaci pneumatik budou mít vliv vysoké teploty.
- Důraz je kladen na mechanickou přilnavost, protože od nízké průměrné rychlosti se odvíjí malý přítlak.
- Piloti popisují Hungaroring jako jeden z nejvíce fyzicky náročných okruhů letošní sezóny.
- Čekají nás další dva po sobě jdoucí závodní víkendy, týmy se pak přesunují do Německa.
Tři nominované směsi:
- Střední směs (bílá): malé pracovní rozpětí.
- Měkká směs (žlutá): všestranná směs, velmi oblíbená.
- Superměkká směs (červená): směs používaná nejčastěji při kvalifikaci, zatím není jasné, jak hojně bude figurovat v závodě.
Připomenutí minulého roku:
- Incidenty a safety cary měnily strategie. Závod vyhrál Sebastian Vettel, zastavil dvakrát; začínal na měkké, druhý stint jel opět na měkké a závod dokončil na střední směsi.
- Nejlepší alternativní strategii měl Nico Rosberg; skončil na druhém místě, přezouval pouze jednou (z měkké a střední směs), na samém konci závodu ztratil čas po kontaktu se soupeřem.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Maďarsko představuje pro týmy zcela odlišnou výzvu než Silverstone. Nicméně ze sezónního testování na Silverstone si týmy odváží nějaké nápady, které by mohly zúročit právě na Velké ceně Maďarska. Trať má kompletně nový povrch, což bude mít pravděpodobně velký vliv na pneumatiky, ostatně jak jsme to viděli v Rakousku. Zdali to tak skutečně bude, uvidíme až na místě, poznatky získané během volných tréninků budou z tohoto důvodu velmi důležité.“
Co je nového?
- Trať má zcela nový povrch a infrastruktura okruhu byla taktéž modernizována.
- Místy zbroušený povrch a vyhlazení hrbolů by mělo přinést rychlejší časy.
- Mika Häkkinen, David Coulthard, Jenson Button a Stoffel Vandoorne vyzkoušeli motokárové obutí Pirelli:
Diskuse k článku