Pevné restarty budou bezpečné, ujišťuje FIA
Technický delegát FIA Charlie Whiting se v Silverstonu snažil vyvrátit všechny obavy z pevných restartů po safety caru.
Technický delegát FIA Charlie Whiting se v Silverstonu snažil vyvrátit všechny obavy z pevných restartů po safety caru.
Některým jezdcům dělá starost, co může způsobit pevný restart na pneumatikách na konci životnosti. Whiting ovšem upozornil, že by takové situace neměly nastat.
„Je třeba si uvědomit, že než se dostanete do bodu pevného startu, procedury pod safety carem budou úplně stejné jako dřív,“ vysvětloval. „Takže pokud budete na opotřebovaných pneumatikách, tak je velmi pravděpodobné, že jezdec zajede do boxů v každém případě. Dělají to teď, takže není důvod, proč by to nedělali pod novými pravidly.“
Jinými slovy jezdci využívají výjezd safety caru pro přezouvání dnes a budou to tak dělat i v budoucnu. „Děje se to a bude se to dít dál, takže šance, že jezdec bude pokračovat v závodě při pevném startu na velmi opotřebovaných pneumatikách, je velmi malá.“
Podle Whitinga nebudou pevné restarty ani nijak zvlášť nebezpečné, ne víc než běžné starty do závodů.
„Statisticky vzato je samozřejmě větší pravděpodobnost nehod při pevných startech než v jakoukoliv jinou chvíli závodu. Ale žádný jezdec je nechce a žádný jezdec je nebude vyvolávat. Osobně si nemyslím, že by to přinášelo větší rizika.“
A konečně někteří jezdci namítali, že pevné restarty nejsou spravedlivé, protože třeba vedoucí jezdec závodu může ztratit pozici, kterou si pracně vybudoval.
„Jestli to je pravda nebo ne, tím si nejsem jistý. Zároveň platí, že pokud jste na druhém místě, může se vám líbit představa, že byste se mohli chopit vedení, což by se vám při letmém startu nemuselo podařit,“ namítl Whiting.
Pravidlo pevných restartů po výjezdu safety caru začne platit příští rok.
Diskuse k článku