Pátek v Maďarsku: Náskok Mercedesu nezmenší nic
Hungaroring je okruh, na kterém je relativně nedůležitý motor, zatímco absenci FRIC měly všichni pocítit. Ale to Mercedesu nevadí.
Hungaroring je okruh, na kterém je relativně nedůležitý motor, zatímco absenci FRIC měly všichni pocítit. Ale zdá se, že Mercedes je pořád stejně dominantní.
Mercedes (Hamilton 1./1. místo – Rosberg 2./2.)
Piloti stáje z Brackley se v pátek těšili náskoku, který sami nečekali. „Ten rozdíl je překvapující,“ divil se Rosberg. „Mysleli jsme si, že motor na této trati není tak důležitý. Mysleli jsme si, že ostatní budou blíž, hlavně Red Bull. Auto se chová skvěle a v zatáčkách je super rychlé, takže celkově jsem spokojený. Určitě potřebuji ještě zrychlit, a pokud to chceme dokázat, čeká nás dnes večer s inženýry ještě práce. Ale já věřím, že to dokážeme.“
I když byl Hamilton nejrychlejší, stěžoval si na nedostatek přilnavosti pneumatik. „Večer nás čeká práce, abychom našli nejlepší nastavení pro víkend, protože ve voze zatím nejsem úplně v pohodě, i když naše rychlost vypadala OK. Budeme si muset projít data, abychom zjistili, jak si stojíme.“
Red Bull (Vettel 5./3. – Ricciardo 8./7.)
Točivá trať měla být pro Red Bull příležitostí, jak se přiblížit Mercedesu. „Mercedes dnes ukázal, že je znovu rychlý. Bohužel rychlejší, než jsme doufali,“ přiznal Ricciardo. „Nemyslím, že jsme dnes přišli na něco pozitivního. Snažili jsme se najít rychlost, ale nemáme ji.“
Ani Vettel nečeká, že by mohl bojovat se Stříbrnými šípy. „Máme před sebou hodně práce, musíme udělat hodně věcí a hodně dohnat. Obrat nastane, až se jim vyrovnáme, což je velmi ambiciózní cíl.
Ferrari (Alonso 4./4. – Räikkönen 3./6.)
Alonso musel provést hodně změn v nastavení vozu. „Ale přineslo to výsledky a jízdu za jízdou jsme se zlepšovali. Určitě nás čeká ještě hodně práce, abychom byli konkurenceschopní tak, jak chceme, ale myslím, že jsme na dobré cestě.“
Räikkönenovi se dařilo dobře v prvním tréninku, auto se chovalo dobře a zvládnul otestovat několik různých řešení. „Pak odpoledne jsem vyjel podruhé na středních pneumatikách, protože se chování této směsi zdálo horší s rostoucími teplotami, což ovlivňovalo chování vozu, zatímco na měkkých jsem problémy neměl. V druhé části tréninku jsem odjel simulaci na obou směsích, ale když jsem nasadil střední, bohužel jsem měl problém s levou zadní a musel jsem zajet do boxů dřív, než bylo v plánu. Telemetrie neukázala žádný problém na voze, takže doufám, že nás data nasměrují správným směrem pro následující dva dny.“
McLaren (Button 9./9. – Magnussen 6./5.)
Button potřebuje zlepšit rychlost na jedno kolo. „Bylo těžké být konzistentní, auto se chovalo v každé zatáčce a v každém kole jinak. Já mám rád precizní auto, a takové jsme dnes neměli, ale myslím, že víme proč a zítra to změníme. Obavy moc nemám. Při pohledu na výsledkové listiny těžko říct, jak si stojíme, nejsme vpředu s mercedesy nebo red bully, ale zdá se, že williamsy jsou méně konkurenceschopné ve srovnání s posledním závodem. Večer nás čeká hodně práce.“
Magnussen měl bezproblémový den. „Nové díly, které jsme nasadili v Německu, se pořád chovají dobře, neustále z nich dostáváme víc, ale ještě je musíme dál ladit. Jen musíme udržet v druhé polovině sezóny toto působivé tempo vývoje. V druhém tréninku jsem sice byl pátý nejrychlejší, ale myslím, že naše práce bude trochu těžší než minulý víkend. V Hockenheimu stačila rychlost vozu na první pětku, ale tento víkend ztrácíme asi trochu víc.“
Williams (Massa 10./10. – Bottas 15./8.)
Také u Williamsu zavládlo zklamání z formy Mercedesu, ale i z té vlastní. „Víme, že to tady bude těžší,“ připustil Valtteri Bottas s tím, že bude mít co dělat s Ferrari a Red Bullem. „Tento víkend to bude těsné, ale měl by to být cíl (je porazit). Víme, že to nebude tak snadné jako na některých jiných okruzích, ale musí to být náš cíl.“
Na Hungaroringu nemůže Williams tolik využít sílu motoru Mercedes. „Řekl bych, že je tahle trať pro nás asi trochu těžší, ale uvidíme zítra po kvalifikaci, pak si budeme jistější, jak na tom jsme,“ komentoval Felipe Massa. „Není to perfektní trať pro nás, ale zítra zkusíme vše.“ Navíc Brazilce v pátek zdržely problémy se zavěšením zadních kol.
Toro Rosso (Vergne 7./12. – Kvjat 13./11.)
„Dneska tu byly dobré i špatné věci,“ prohlásil Vergne. „Dopoledne jsem byl s chováním auta celkem spokojený, ale odpoledne se vyvážení zhoršilo, těžko se pak řídilo. Musíme pochopit, proč jsme v druhém tréninku ztratili výkonnost, abychom zítra dostali z vozu maximum, ale já věřím, že máme potenciál se zlepšit.“
Kvjatův den měl opačný průběh. „Na této trati jezdím rád, ale v prvním tréninku jsem nebyl spokojený s vyvážením vozu, ale v odpoledním tréninku jsme se zlepšili. Snad dokážeme udělat další krok zítra.“
Force India (Hülkenberg 12./13. – Pérez 16./15.)
Pérez nebyl v pátek spokojený. „Byl to těžký den, hlavně při jízdě na tvrdších pneumatikách. Musíme si projít všechna získaná data, každé jedno kolo, a analyzovat je, abychom vyřešili pár problémů, které máme. Pozitivní je, že se zdáme být konkurenceschopnější se závodní rychlostí. Musíme jen vyřešit pár možností nastavení, abychom vytěžili maximum z těsné bitvy ve středu pole.“
Hülkenbergův den měl podle jeho slov hladký průběh. „Ještě musíme zapracovat na rychlosti na jedno kolo, takže v tom můžeme trochu zrychlit, ale když se podívám na naši rychlost v dlouhých jízdách, jsme v dobré formě. Auto dnes bylo OK, což je na začátku víkendu slibné.“
Sauber (Sutil 18./14. – Gutiérrez 11./18.)
Sutil prozradil, že se mu lépe jezdilo na měkčích pneumatikách. „Trať hodně klouže a ovladatelnost vozu je pořád těžká. Máme méně přítlaku než loni, takže je těžší udržet auto pod kontrolou. Nicméně tým odvedl dobrou práci a z tohoto pohledu jsme měli dva pozitivní tréninky.“
Gutiérrez byl se směrem, kterým se v pátek vydal, spokojený. „Byl to dobrý den. Pracovali jsme na různých nastaveních a snažili se lépe pochopit vůz. Dopolední trénink byl o trochu lepší než ten druhý. Odpoledne jsme udělali změny v nastavení, abychom zjistili, co funguje lépe.“
Lotus (Grosjean 17./17. – Maldonado 14./16.)
Ani v Maďarsku se Lotus nezvedá ze zadních pozic. „Auto se chová celkem rozumně, i když jsme odpoledne o hodně přišli kvůli problém s chladicím systémem,“ uvedl Grosjean. „Je to okruh, který miluji, takže samozřejmě bylo frustrující, když přijdete o čas na trati, protože chcete vylepšovat auto.“
Maldonada technika nezlobila. „Vyvážení auta není úplně špatné, ale mít dobrý pocit z přilnavosti pneumatik je tu ta největší výzva. Je tu celkem horko a očekáváme, že to zítra bude stejné, což by mělo být dobré pro zahřívání pneumatik. Myslím, že bychom tu moli podat lepší výkon než poslední dobou, to je určitě cíl.“
Caterham (Kobajaši 19./19. – Ericsson 20./22.)
Ericsson zaznamenal v Maďarsku zlepšení. „Je dobré, že jsme tu pokročili s nastavením, budeme tak mít šanci být mnohem konkurenceschopnější ve vztahu k Marussii, než jsme poslední dobou byli. Takže až si projdeme všechna dnešní data, budeme se chtít zítra zlepšit a v neděli znovu.“
Také Kobajaši je po pátku pozitivní. „Auto se určitě chovalo lépe na měkčí než na střední směsi, v dlouhých jízdách držela celkem dobře, což nám dává dobré strategické možnosti pro neděli. Teď musíme v této výkonnosti pokračovat zítra a v neděli s cílem bojovat co nejtvrději v kvalifikaci a závodě.“
Marussia (Bianchi 22./20. – Chilton 21./21.)
Bianchi dnes nebyl nejrychlejší z jezdců malých týmů. „S vyvážením auta jsme se trochu trápili,“ vysvětloval. „Takže bylo těžké dostat se k dobrému nastavení. Dopoledne to bylo velmi problematické, ale zdá se, že odpoledne jsme se trochu zlepšili, i když ne dost na to, abychom se vrátili před Kobajašiho. Takže se budeme dál snažit, abychom z vozu dostali víc včas pro zítřejší kvalifikaci, jelikož si potřebujeme zajistit dobrou kvalifikační pozici pro závod ve vztahu k vozům za námi.“
Chiltonovi hořel v prvním tréninku vůz, když vzplál olej unikající z převodovky. Přišel tak téměř o celých 90 minut, stihl jen pět kol. „To stačilo na to, abych odpoledne zjistil, že je auto na začátku druhého tréninku velmi jiné, možná částečně kvůli vyšším teplotám a celkovému nedostatku přilnavosti. Pokročili jsme, ale ještě nejsme tam, kde chceme být, což je před caterhamy.“
Diskuse k článku