Oslavenec v akci aneb pět nejlepších momentů kariéry Kimiho Räikkönena

Kimi Räikkönen včera oslavil sedmatřicáté narozeniny. Iceman za čtrnáct sezon ve formuli 1 dokázal snad vše, včetně zisku titulu mistra světa. V rámci Räikkönenových narozenin nabízíme pět nejlepších okamžiků z jeho kariéry. První vítězství – GP Malajsie 2003 Räikkönen startoval sedmý. V prvním kole se dokázal vyhnout kolizi Michaela Schumachera, čímž získal několik pozic. Po překonání…

3 Štítky: Kimi Räikkönen Zveřejněno 18. 10 2016 — Marie Tomšíková

Kimi Räikkönen včera oslavil sedmatřicáté narozeniny. Iceman za čtrnáct sezon ve formuli 1 dokázal snad vše, včetně zisku titulu mistra světa. V rámci Räikkönenových narozenin nabízíme pět nejlepších okamžiků z jeho kariéry.

První vítězství – GP Malajsie 2003

Räikkönen startoval sedmý. V prvním kole se dokázal vyhnout kolizi Michaela Schumachera, čímž získal několik pozic. Po překonání Nica Heidfelda byl na řadě vedoucí Fernando Alonso. Španěl musel kvůli nedostatku paliva stavět o něco dříve. Räikkönen s lehčím autem zajížděl podstatně rychlejší kola a po absolvování své zastávky se vrátil zpět na první místo.

Vedení udržel až do cíle. Závod ovládl s neuvěřitelným náskokem 39 sekund na druhého Rubense Barrichella. Počínaje pátým místem všichni piloti nabrali nejméně jedno kolo ztráty. Neuvěřitelný výsledek, který vehnal šéfovi McLarenu Ronu Dennisovi do očí slzy.

Výhra z konce startovního roštu – GP Japonska 2005

Kvalifikace na Velkou cenu Japonska 2005 se konala za mokrého počasí. Kvůli nepříznivým podmínkám většina favoritů startovala mimo první desítku. Kimi Räikkönen se kvalifikoval sedmnáctý, Fernando Alonso šestnáctý, Michael Schumacher čtrnáctý. Fin předvedl úctyhodný výkon. Po vnější straně zatáčky 130R předjel Fernanda Alonsa a do posledního kola držel druhou pozici. Nakonec se mu podařilo předjet i vedoucího Giancarla Fisichellu a vybojoval tak první místo.

Ten s jachtou – GP Monaka 2006

Räikkönen si ve Velké ceně Monaka 2006 držel druhé místo do té doby, než se mu během jízdy za safety carem přehřál motor. Pohonná jednotka začala hořet a Iceman svůj monopost odstavil těsně před tunelem. Z této části okruhu to je do boxů poměrně daleko, a tak pilot McLarenu zamířil rovnou na jachtu za svými přáteli.

Tento počin měl k profesionalitě daleko, ale je to něco, co dokonale vystihuje Räikkönenovu povahu. Podle některých to bylo jen dětinské gesto. Jiní tvrdí, že v rámci své práce pilota se měl vrátit do garáže McLarenu. Ale Kimi je prostě Kimi. Jeho monopost byl nefunkční, a tak se zařídil podle sebe. To je důvod, proč si získal srdce mnoha fanoušků po celém světě.

Více než vítězství – GP Abu Dhabi 2012

Na konci sezony 2009 se Räikkönen rozhodl pro pauzu. Dva roky závodil v rallye, v sezoně 2012 se vrátil s Lotusem. Ke konci sezony se mu v Abu Dhabi dokonce podařilo vyhrát závod. Ale Iceman přilákal pozornost nejen díky vítězství. Tým mu připomínal, že během jízdy za safety carem má dostatečně zahřívat své pneumatiky. Následovala dnes téměř legendární reakce: „Nechte mě být. Já vím, co dělám!“ Tato strategie se očividně vyplatila.

Mistrem světa – GP Brazílie 2007

GP Brazílie 2007, závěrečný závod sezony. Boj o titul mistra světa je velmi vyrovnaný. Vede nováček Lewis Hamilton (107 bodů), druhý Alonso ztrácí čtyři body a třetí Räikkönen má na svém kontě rovnou stovku. Fin startoval třetí. Průběžný lídr šampionátu nejprve vyjel mimo závodní stopu a propadl se na osmé místo. Později měl potíže s převodovkou a klesl na osmnáctou příčku.

Po zastávkách v boxech se Räikkönen dostal před svého týmového kolegu Felipeho Massu. Alonso skončil třetí, což znamenalo, že Hamilton by musel dojet nejhůře pátý. Brit ale závod dokončil až na sedmém místě. Räikkönen vyhrál a s náskokem jediného bodu ovládl šampionát.


Čtěte dále: Video: Osm (nechtěně) vtipných Räikkönenových reklam aneb typický Iceman

Diskuse k článku

Napsat komentář