Nový soubor technických regulí zrychlí monoposty F1

Před Světovou radou motorsportu je návrh na změnu technických pravidel týkajících se karoserie a jejich rozměrů. V přelomové sezóně 2017 tak přijde na řadu i nový aerodynamický paket. Technický šéf Williamsu Pat Symonds upozornil na úpravy týkající se aerodynamiky vozů pro rok 2017, které byly s konečnou podobou definovány a budou předány Světové radě motorsportu. Podle Symondse…

Štítky: Pat Symonds Williams Zveřejněno 27. 11 2015 — Josef Nekvinda

Před Světovou radou motorsportu je návrh na změnu technických pravidel týkajících se karoserie a jejich rozměrů. V přelomové sezóně 2017 tak přijde na řadu i nový aerodynamický paket.

Technický šéf Williamsu Pat Symonds upozornil na úpravy týkající se aerodynamiky vozů pro rok 2017, které byly s konečnou podobou definovány a budou předány Světové radě motorsportu. Podle Symondse již revidovaný třetí článek technických pravidel dostal zelenou. Schválení by tak už mělo být jen formalitou. I z toho důvodu, že se na těchto změnách pravidel podílely týmy společně s FIA. Přínosem mají být pro zrychlení časů na kolo.

„Je zde soubor předpisů týkající se návrhu na změnu článku 3. Z velké části se jedná o práci Williamsu, i když diskuze na toto téma byla rozsáhlá. Návrh bude doručen týmům v příštím týdnu, ale jedná se v podstatě o všechno, co již bylo odsouhlaseno a jde tak o to shrnout vše do jednoho dokumentu.

Jde o novou definici aerodynamických předpisů, které jsou postaveny v souladu s novými rozměry pneumatik, jež v článku 3 nejsou definovány. Samozřejmě jde o různé šíře zadních křídel i velikosti karoserie. Věřím, že nyní máme plně definovaný soubor pravidel, který se vztahuje na všechny karoserie, stejně tak jako věřím, že máme dohodu s Pirelli ohledně velikosti pneumatik,“ sdělil Pat Symonds.

Většinu podnětů Williams převzal z návrhu Red Bullu, který skončil u většího difuzoru a velkého předního křídla. Požadavkem Strategické skupiny bylo učinit monoposty F1 rychlejší a zároveň designově atraktivní. Symonds tak věří, že se podařilo udělat flexibilní balíček vyhovující všem.

„Ve skutečnosti mám pocit, že jsme udělali více, než se od nás požadovalo. V tuto chvíli jsou ale odhady Pirelli o zvýšení přilnavosti pneumatik naprosto zcestné, proto musíme prosazovat aerodynamickou stránku věci,“ popsal technický šéf Williamsu.

Diskuse k článku

Napsat komentář