Nejde o chybu: Pneumatiky pro Austrálii si týmy zvolí příští týden

Zní to skoro neuvěřitelně, ale podle nových pravidel se týmy do 17. prosince 2015 musí rozhodnout, jaké pneumatiky nasadí do prvního závodu v Austrálii. Pozměněná pravidla určují, že týmy dostanou k dispozici tři různé specifikace pneumatik a mohou si libovolně vybrat dvě z nich. I když se závod v Melbourne pojede až za tři měsíce, tak…

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 9. 12 2015 — Marie Tomšíková

Zní to skoro neuvěřitelně, ale podle nových pravidel se týmy do 17. prosince 2015 musí rozhodnout, jaké pneumatiky nasadí do prvního závodu v Austrálii.

Pozměněná pravidla určují, že týmy dostanou k dispozici tři různé specifikace pneumatik a mohou si libovolně vybrat dvě z nich. I když se závod v Melbourne pojede až za tři měsíce, tak už do 17. prosince musí týmy oznámit, jaké sady se rozhodnou použít. Konkrétně do Austrálie Pirelli nabízí super měkkou, měkkou a střední sadu.

Přesné znění pravidel uvádí, že pokud jde o závod v Evropě, tak týmy musí o svém rozhodnutí informovat FIA osm týdnů předem. Když půjde o závod mimo Evropu, tak to musí stihnout dokonce čtrnáct týdnů předem.

10. prosince FIA oficiálně informuje týmy o tom, jaké sady budou v Austrálii k dispozici a do týdne musí padnout rozhodnutí o volbě, které bude odhaleno dva týdny před závodem. Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery vysvětluje, proč je nutná taková časová rezerva:

“Je to hlavně kvůli lodní dopravě, protože letecká nepřipadá v úvahu. Musíme myslet na to, že volby se mohou lišit, takže doprava a výroba pneumatik bude o dost složitější, a to je ten problém. V minulosti to fungovalo tak, že jsme věděli, jaké sady vybereme. Volba pro Austrálii vždy probíhala v lednu, abychom v březnu vše bezpečně dopravili. Ale teď se hodně věcí kolem výroby a pravidel změnilo, proto se vše musí stihnout mnohem dříve.”

Letošní čtyři třídy tvrdosti pneu se příští rok rozšíří o fialovou ultra-měkkou. Každý pilot má pro víkend k dispozici 13 sad pneumatik do sucha. Jedna je určena pro Q3, dvě pak určuje Pirelli, které to budou (a mohou být různé tvrdosti). Jednu z těchto dvou musí tým v  závodě povinně nasadit. Zbývá 10 sad, které si tým a pilot určuje sám ze tří druhů tvrdosti, které nominuje Pirelli a FIA.

Tato volba může být pro dva piloty stejné stáje rozličná.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Canada, Pirelli, tire, tires, tyre, tyres, wheel, wheels, Reifen, Rad, feature, pit stop tool *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář