Navzdory zisku vedení se Hamilton stále necítí být v čele šampionátu
Po Velké ceně Maďarska se Lewis Hamilton poprvé v sezoně ujal vedení v šampionátu. Náskok na čele nyní činí šest bodů na jeho týmového kolegu Nika Rosberga. Přestože situaci v bitvě o titul v posledních závodech obrátil ve svůj prospěch, Brit se stále cítí, jako by ztrátu dotahoval. Důvodem těchto pocitů je technika, která úřadujícímu…
Po Velké ceně Maďarska se Lewis Hamilton poprvé v sezoně ujal vedení v šampionátu. Náskok na čele nyní činí šest bodů na jeho týmového kolegu Nika Rosberga. Přestože situaci v bitvě o titul v posledních závodech obrátil ve svůj prospěch, Brit se stále cítí, jako by ztrátu dotahoval. Důvodem těchto pocitů je technika, která úřadujícímu mistru světa na začátku sezony vypovídala službu.
Hamilton sebral pět vítězství z posledních šesti Grand Prix a ztrátu, která po Španělsku činila 43 bodů, dokonale vymazal. Pilot Mercedesu se však obává, že ho srazí zpět za Rosberga penalizace za výměnu motoru, které by měly přijít v nadcházející části sezony.
„Cítím se, jako bych stále dotahoval. Mám méně motorů, takže i když nyní držím vedení, tak v něm ve skutečnosti nejsem, protože minimálně v jednom závodě budu startovat poslední. Ve skutečnosti jsem pořád za ním, ale velmi blízko.“
Trojnásobný mistr světa se podle mnohých snažil převzít vedení v šampionátu ještě před letní pauzou, díky čemuž by získal nad Rosbergem důležitou psychickou výhodu. Tyto spekulace však zametl pod koberec. Dodal ale, že je stejně jako vždy žíznivý po tom, aby na Hockenheimu vybojoval vítězství.
„Osobně si nemyslím, že by to bylo tak důležité. Samozřejmě, nevstupovat do letní pauzy se ztrátou 43 bodů je velmi příjemné, ale to už se nestane… Lidé se ptají, jaký je to pocit být znovu v čele. Ve skutečnosti v tom ale není žádný rozdíl. Chci o tomto víkendu zvítězit, stejně jako jsem chtěl vyhrát i před týdnem.
Jestli něco, tak chci vyhrát s větším náskokem než v Budapešti, protože tam byla moje výkonnost poměrně na nic, takže v tom se chci zlepšit. Vím, že toho jsem schopný, protože se mi to povedlo na Silverstone a v předchozích závodech rovněž. Takže na to se budu soustředit a cílit tento víkend.“
Na dotaz, zda je nějaký rozdíl, jakým on a Rosberg jezdí, když musí dotahovat ztrátu, odvětil: „Nemyslím si. Řekl bych, že Nico jezdí tak dobře, jak po celou sezonu. Rozdíl je v tom, že jsem neměl v posledních šesti závodech žádné problémy s vozem.
Když vezmu stranou Velkou cenu, kde se mi nepovedla sobota a v závodě jsem měl problémy s autem, tak jezdím stejně, jako na začátku sezony. Prostě jen konečně nemám problémy s převodovkou nebo motorem, což je pěkné.“
Lídr šampionátu se v obou pátečních trénincích umístil až za svým kolegou. Jestli tak bude chtít udržet vedení i po Německu, bude muset najít před zítřkem na domácího závodníka pár desetinek.
Čtěte dále: Pořadí na prvních místech se ve druhém tréninku nezměnilo, Rosberg opět před Hamiltonem a Vettelem
Diskuse k článku