Na vstup nových automobilek do F1 je nejlepší doba, tvrdí Mercedes

Současné pohonné jednotky jsou natolik podobné těm, které se používají v běžném silničním provozu, a proto by žádná automobilka na světě neměla mít problém s jejich výrobou a tím pádem i vstupem do šampionátu. Myslí si to šéf Mercedesu přes motory. Andy Cowell, ředitel společnosti Mercedes AMG, věří, že současné turbomotory V6 o objemu 1.6 litrů jsou…

Štítky: Mercedes Pohonné jednotky Zveřejněno 12. 02 2016 — Lukáš Štěrovský

Současné pohonné jednotky jsou natolik podobné těm, které se používají v běžném silničním provozu, a proto by žádná automobilka na světě neměla mít problém s jejich výrobou a tím pádem i vstupem do šampionátu. Myslí si to šéf Mercedesu přes motory.

Andy Cowell, ředitel společnosti Mercedes AMG, věří, že současné turbomotory V6 o objemu 1.6 litrů jsou skvělou platformou, která je ideální pro případný vstup nových továren do šampionátu.

„V10 a V8 byly hodně specifické, nepřeplňované agregáty s 20 000 nebo 18 000 otáčkami. Byly zvláštní, a využité jen v F1. Nevyskytovaly se v žádných jiných kategoriích, ani v závodech ani u silničních vozů. Pro společnost X, která prodává automobily ve světě a zaměřuje se na účinnost a technologii jízdy, je tak vstup do F1 snazší se současnými pravidly,“ tvrdí Cowell.

„Pokud se vrátíme zpět do roku 2000, byly předpisy ohledně motorů na jedné stránce. Teď je jich osm. Před dvaceti roky jsme pracovali způsobem, že jsme uvažovali, jaké vrtání nebo kolik válců bychom měli mít. Teď je to ale v pravidlech, a tak je to snazší.“

Mercedesu rovněž pomáhají zkušenosti jeho sesterské společnosti Daimler. „Učíme se od nich, stále probíhá komunikace s jejich odborníky na technologii, a to oběma směry. Nechápu, že formule 1 s aktuálními pravidly není zajímavá pro všechny výrobce motorů na světě,“ říká šéf německé stáje přes pohonné jednotky.

Podle něj není problém ani v tom, že nové agregáty sestávají asi z deseti tisíc součástí, zatímco osmiválce se skládaly asi ze tří až čtyř tisíc komponent. „V motorech není žádné Unobtainium, žádný Kryptonit. Nemusíte kvůli jejich sestrojení cestovat na Mars. Skládají se z oceli a hliníku, který se běžně používá v leteckém a automobilovém průmyslu.

Elektrická zařízení jsou už rovněž běžně vyvíjena, není v nich nějaké zvláštní kouzlo. Můžete se o nich dočíst na Wikipedii a ze zdrojů tří nebo čtyř světových automobilek. Kabely jsou z mědi, konektory standardní, takže všechno je proveditelné. Potřebujete se obklopit lidmi, co mají správné ambice a postoje? Potřebujete stroje a spojení s některými klíčovými dodavateli? Ano, ale není to (vstup do F1 s vlastním motorem) nemožné. Je to snazší než v éře V10 a V8,“ uzavírá Andy Cowell.

Čtěte dále: Prezident FIA vysvětluje, proč je nesprávné kritizovat dominanci Mercedesu

Andy Cowell nepřímo nabádá automobilky po celém světě, aby vstoupily do formule jedna. Podmínky pro to jsou z hlediska používaných technologií ideální

Andy Cowell nepřímo nabádá automobilky po celém světě, aby vstoupily do formule jedna. Podmínky pro to jsou z hlediska používaných technologií ideální

Diskuse k článku

Napsat komentář