Motory Honda nesnesly v Malajsii tvrdé závodní zacházení, ale McLaren je znovu použije v Číně

Pohon od Hondy potřebuje další přizpůsobení, aby mohl v závodním režimu podávat maximální výkon.

1 Štítky: Honda McLaren Zveřejněno 2. 04 2015 — Jan Pastorek

Pohon od Hondy potřebuje další přizpůsobení, aby mohl v závodním režimu podávat maximální výkon.

V Grand Prix Malajsie musely odstoupit oba vozy McLarenu kvůli pohonné jednotce. Fernando Alonso měl problémy s chlazením ERS, Jenson Button s turbem.

„Obě odstoupení jsou výsledkem tvrdého zacházení s pohonnou jednotkou v soutěživých závodních podmínkách, ne výsledkem vysokých teplot na tomto okruhu,“ řekl sportovní šéf Hondy Jasuhisa Araj.

Podle šéfa skupiny McLaren Rona Dennise ale oba motory přežily a můžou být znovu použity. „Důvody odstoupení byly trochu podobné, ale ne stejné. Primární motory poškozené nejsou, protože jsme zastavili,“ řekl v rozhovoru s Adamem Cooperem. „Budou to motory pro příští Grand Prix, i když na nich změníme pár dílů kvůli lepší spolehlivosti.“

Monopost MP4-30 se jinak choval dobře. „Oba piloti velmi chválili výkonnost v rychlých zatáčkách a vlastnosti při brzdění,“ prozradil Dennis.

Hlavním úkolem tak zůstává vylepšování pohonné jednotky. „Musíme se hodně učit, samozřejmě chceme vyhrávat závody, ale naším cílem jsou šampionáty. A na ně potřebujete plnou a soustředěnou podporu automobilky.“

„Ano, je to teď náročné, ale s Hondou tvrdě pracujeme a dokážeme to dřív, než si lidé myslí. Jdeme krok za krokem. Rychlost na srovnání se s ostatními budeme mít v Evropě.“

Diskuse k článku

Napsat komentář