Mezi piloty středu pole zazářil Vergne

Francouzský pilot ve službách Toro Rosso dnes vyrovnal svůj dosavadní nejlepší výsledek ve formuli 1. Do první desítky se dnes probojovali také oba jezdci Force Indie.

Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 21. 09 2014 — Michal Mikoláš

Francouzský pilot ve službách Toro Rosso dnes vyrovnal svůj dosavadní nejlepší výsledek ve formuli 1. Do první desítky se dnes probojovali také oba jezdci Force Indie. 

Toro Rosso

Jean-Eric Vergne v současnosti neví, kde bude v příštím roce závodit – a zda to vůbec bude ve formuli 1. Je proto v jeho zájmu podávat v posledních závodech sezony ty nejlepší možné výkony, a tím zvýšit svou cenu na trhu jezdců. Singapur mu v tomto ohledu vyšel náramně. „Je to skvělý pocit. Mám za sebou velice povedený závod. O to více si tohoto výsledku vážím, že se mi podařilo ho dosáhnout i po dvou pětisekundových penalizacích. V posledních kolech jsem musel jet úplně na maximum. Při předjíždění soupeřů jsem se velice bavil. Včera v kvalifikaci jsem chyboval, a tak jsem se dnes snažil to týmu nějak vynahradit,“ řekl Vergne.

Ruský talent Daniil Kvjat se sice kvalifikoval lépe než Vergne, avšak v závodě se trápil. V cíli skončil na čtrnáctém místě, byť velkou část závodu strávil na bodovaných pozicích. Kvjat však hledá chybu hlavně u sebe, ovšem velkým handicapem bylo také rozbité zařízení na přívod pití. Dvacetiletý závodník tak čelil vysokému riziku dehydratace. „Byl to dost perný závod. Pral jsem se více sám se sebou než s vozy kolem. Auto se mi špatně ovládalo, hodně to klouzalo a nedařilo se mi ani starat o pneumatiky. Bohužel mě potkal také problém s pitím, takže jsem byl celý závod na suchu,“ prozradil Kvjat.

Lotus

Romain Grosjean se snažil o další body, které Lotus potřebuje jako sůl. Nakonec mu však štěstěna nepřála; francouzský pilot se musel spokojit se třináctým místem. „Bylo pořádné horko. Vypadalo to dobře až do výjezdu safety caru, bojovali jsme o body. Bohužel jsem se při restartu snažil až moc. Chtěl jsem do toho vložit všechno. Vzhledem k dlouhé žluté fázi a studeným pneumatikám jsem ale přepálil zatáčku. Pak už se mi nezadařilo předjet soupeře zpátky,“ přiznal Grosjean.

To Venezuelan Pastor Maldonado má po závodě v Singapuru výrazně lepší náladu. Ani on sice nedojel na bodech, skončil totiž dvanáctý, nicméně ho těší spolehlivá jízda, kterou společně s týmem předvedl. „Dnes jsme využili prakticky všechen potenciál vozu, odjeli jsme dobrý a konzistentní závod. Po problémech ze začátku víkendu jsem teď mnohem spokojenější. V průběhu fáze za safety carem jsem absolvoval o jeden pitstop navíc, ale na konečnou pozici to nemělo vliv. Obzvláště posledních deset kol bylo hodně perných, musel jsem dávat pozor na pneumatiky, ale myslím, že se nám podařilo odjet výborný závod,“ řekl Maldonado.

Force India

Oba piloti indického týmu si ze Singapuru vezou cenné body. Právě díky nim se Force Indii podařilo v Poháru konstruktérů přeskočit McLaren. Sergia Péreze v závodě potkaly horké chvilky, když přišel o přední křídlo, které vyvolalo výjezd safety caru. Mexičan to přesto dotáhl až na sedmé místo, z čehož má patřičnou radost. „Dnešek patří k těm závodům, kdy nemáte radost jen z bodů samotných – jde i o způsob, jakým jste na ten výsledek dosáhli. Všechno se proti vám jako by spiklo, ale přesto jste se nevzdávali, čímž jste se odměnili bodovým ziskem,“ řekl Pérez.

Nico Hülkenberg dojel na deváté pozici. Němec je sice s výsledkem poměrně spokojen, ale věří, že s jinou strategií mohl dojet výše. „S výhodou zpětného ohlednutí musím říci, že by bylo lepší jet za safety caru pro čerstvé obutí. V danou chvíli je ale volba správné taktiky pro tým vždy složitá. Pozitivní je, že máme oba vozy na bodech,“ ví Hülkenberg.

Sauber

Také po Singapuru je bodové konto týmu Sauber nulové. Vozům švýcarské stáje chybí rychlost, ale i spolehlivost. Náročný dvouhodinový noční závod nevydržel ani jeden monopost. Esteban Gutiérrez i Adrian Sutil jsou proto pochopitelně frustrovaní.  „Není toho moc, co bych mohl říci. V současné době je prakticky nemožné získat dobré výsledky. S naším materiálem musíme pracovat na 120 procent, ale když nás pak zradí technika, je to ještě komplikovanější,“ posteskl si Gutiérrez. Podobně vidí situaci Sauberu také Sutil, byť ten po jistou dobu doufal v bodový zisk. Kolize s Pérezem prý na jeho odstoupení neměla vliv.

Diskuse k článku

Napsat komentář