Mercedesům se přehřívaly brzdy v důsledku selhání KERS
Za problémy Nica Rosberga a Lewise Hamiltona v GP Kanady stálo primárně selhání rekuperace kinetické energie.
Za problémy Nica Rosberga a Lewise Hamiltona v GP Kanady stálo primárně selhání rekuperace kinetické energie.
Mercedes měl v Montrealu nakročeno k šestému dvojitému vítězství v řadě, ale kolem druhých zastávek v boxech přišly vážné problémy.
„Přesně ve stejnou dobu nám (u obou vozů) selhaly kontrolní systémy motoru, u ERS (systém na rekuperaci energií), u MGU-K (motorgenerátor rekuperace kinetické energie), došlo k nárůstu teplot,“ vysvětloval sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff.
„Měli (Rosberg a Hamilton) úplně stejné pohonné jednotky, jeli úplně stejnou rychlostí a teploty měli úplně stejné. V té konkrétní části MGU-K jsme viděli vyšší než očekávané teploty, ale nevěděli jsme, že můžou mít škodlivé dopady. MGU-K se prostě vypnul a my jsme ho nemohli vynulovat.“
A to znamenalo, že když nepracoval KERS, musely se o zpomalování zadních kol starat jen brzdy, jak jsme nedávno psali ve vysvětlení fungování letošních brzdových systémů. Zadní brzdy jsou menší než v minulosti, protože byly dimenzované na spolupráci s výkonným KERS, takže když musí odvádět celou práci samy, přehřívají se. U Hamiltona tolik, že mu odešly úplně, Rosberg dokázal dojet do cíle pomalejším tempem na druhé pozici.
„My všechny ty teploty monitorujeme a víme, kdy nastává kritická situace a kdy je to důležité. V tomto případě to bylo něco, co jsme předtím neviděli,“ přiznal Wolff. „Je to jen další díl, který musíme analyzovat a pochopit, tohle se prostě asi může stát. Mělo to škodlivé dopady na celé auto, na brzdy.“
„Oběma jezdcům jsme řekli, ať si dávají pozor na brzdy, protože když přijdete o elektrický motor, přijdete o elektrické brzdění. Brzdy se velmi přehřívaly, takže jsme v rámci brzdného systému změnili rozložení brzdného účinku a řekli jim, ať jsou opatrnější.“
„To oba udělali, oba udělali přesně to, co jsme jim řekli. Bylo to hodně na hraně, Lewis zajel do boxů, auto stálo na místě, teploty vzrostly, a když vyjel, pedál prostě změknul a pak přestal fungovat úplně. Na Nicově voze jsme měli štěstí, že se to nestalo.“
Selhání KERS samozřejmě neznamenalo jen horší brzdění, ale také nižší celkový výkon pohonné jednotky.
Diskuse k článku