Mercedes ví, co stojí za slabšími starty. Opravy ale nezabírají

Lewis Hamilton a potažmo celý tým má vysvětlení pro špatný start z Monzy. Opět se mělo jednat o konstrukční „závadu“ na spojce, se kterou Mercedes laboruje už od loňského léta. Zlepšení je však v nedohlednu. Problémy se špatnými starty trápí oba piloty Mercedesu už od začátku sezony. Hamiltonovi se nevydařil například začátek závodu v Austrálii…

Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Zveřejněno 5. 09 2016 — Marie Tomšíková

Lewis Hamilton a potažmo celý tým má vysvětlení pro špatný start z Monzy. Opět se mělo jednat o konstrukční „závadu“ na spojce, se kterou Mercedes laboruje už od loňského léta. Zlepšení je však v nedohlednu.

Problémy se špatnými starty trápí oba piloty Mercedesu už od začátku sezony. Hamiltonovi se nevydařil například začátek závodu v Austrálii a Bahrajnu, Rosberg měl problém rovněž v Austrálii. V dubnu šéf Mercedesu Toto Wolff vyzval mateřskou společnost Daimler, aby vylepšila hardware i konstrukci spojky, ale potíže stále přetrvávají. Hamiltonova smůla pokračovala ve Španělsku, Kanadě a na Monze. Rosberg se trápil v Maďarsku a v Německu.

„Nikdy jsme nezastavili vývoj a proces učení, ale tento rok je, co se týče spojky, náročný,“ komentoval Hamilton. „Naši lidé na tom budou pracovat velmi tvrdě. Zlepšení ale nepřijde hned. Není to něco, co můžeme změnit v dalším závodě. Nasadili jsme nějaká vylepšení, takže jste mohli vidět lepší starty, ale mění se to závod od závodu.

Během celého víkendu zkoušíme starty a dostáváme trochu odlišné varianty. Pak čas od času přijde velká změna. Viděli jste to i u Nika. Stalo se to několikrát, takže na tom musíme stále pracovat. Ujišťuji vás, že si o tom v úterý v továrně promluvíme. Snažíme se nasbírat co nejvíce informací. Budeme se stále učit a pokusíme se ve zbývajících sedmi závodech zůstat na pole position.“

Hamilton dodal, že při startovní proceduře v Itálii udělal vše správně, při zachování stejného postupu ale získal větší množství točivého momentu než posledně, což způsobilo prokluzování zadních kol.

Situaci okomentoval také Toto Wolff: „V našem týmu nikdy nikoho neobviňujeme. Ani piloty, ani inženýry, nikoho. Pokud někoho začneme obviňovat, půjde to z kopce. Lidé se snaží chránit svá záda a přistoupí ke konzervativnímu systému. To by mělo negativní dopad na vývoj auta.

Za tuto situaci nikdo nemůže. je to kombinace mnoha faktorů. Loni se změnila pravidla, a to je důvod zhoršení (piloti mohou na startu používat jen jednu spojku, pozn. red.). Až budeme mít k dispozici všechny údaje, vyřešíme to interně. Uvidíme, co bude třeba udělat pro to, abychom se vyhnuli problémům. Není to hra o obviňování. Jako tým vyhráváte i prohráváte společně.“

Čtěte dále: Video: Nepovedené starty i velké oslavy. To vše nabídla GP Itálie

Hamilton sice vyhrál kvalifikaci, ale kvůli nepovedenému startu se musel spokojit s druhým místem

Hamilton v Itálii sice vyhrál kvalifikaci, ale kvůli nepovedenému startu se musel spokojit s druhým místem v závodě

Diskuse k článku

Napsat komentář