McLarenu byl odepřen postup do třetí části, zklamání je obrovské

Jezdci McLarenu, ale nejen oni, byli v závěru druhé části kvalifikace připraveni o možnost zajet rychlý čas. Zklamání je o to větší, že potenciál v jejich autě by býval zřejmě stačil na závěrečný segment. Na druhou stranu ale Button i Alonso ví, že mohou volně operovat s výběrem pneumatik. Nájezd do závěrečné části okruhu a příprava na…

2 Štítky: Fernando Alonso Jenson Button Zveřejněno 16. 04 2016 — Josef Nekvinda

Jezdci McLarenu, ale nejen oni, byli v závěru druhé části kvalifikace připraveni o možnost zajet rychlý čas. Zklamání je o to větší, že potenciál v jejich autě by býval zřejmě stačil na závěrečný segment. Na druhou stranu ale Button i Alonso ví, že mohou volně operovat s výběrem pneumatik.

Nájezd do závěrečné části okruhu a příprava na poslední rychlé kolo. V tom se rudě rozzáří signalizace na trati a vzápětí do sluchátek přichází informace, že druhý kvalifikační segment již restartován nebude. Následuje velké, skutečně obrovské rozčarování a nával vzteku dohromady. Příběh McLarenu, za kterým stojí Nico Hülkenberg.

Respektive mechanici Force Indie, kteří mu špatně připevnili levé přední kolo, jež pak zvesela poskakovalo okolo dráhy, jako by se nechumelilo. Pro německého závodníka i pro celý tým pochopitelně přišla penalizace a sešup na startovním roštu o tři místa, neboť FIA po zkušenostech z dřívějška takové prohřešky striktně trestá.

Mnohem tvrdší trest to ale byl pro jezdce, kterým tak nebylo umožněno zajet další rychlý čas: Obzvláště pak pro Fernanda Alonsa a Jensona Buttona, kteří se těšili dobré výkonnosti. „Myslím, že oba mclareny měly šanci na to, aby prošly do Q3. Do chvíle, než byly vyvěšeny červené vlajky, jsme šetřili pneumatiky i výkon. Auto dnes mělo velký potenciál, který jsme neměli možnost ukázat. Bylo to strašně frustrující.

Stejně na tom byla i některá jiná auta, která patří do Q3, ale je to tak, jak to je. Na druhou stranu máme volnou ruku při volbě pneumatik na zítra.Takže doufejme, že maximálně využijeme alespoň to. Auto bylo lepší než včera, ale musíme to potvrdit v závodě. Pokud zítra půjde všechno hladce, měly by to pro nás být první body,“ prohlásil po kvalifikaci uzdravený Fernando Alonso, jehož rádiová komunikace s týmem znovu vzbudila velkou odezvu. „Za prvé si myslím, že moje rádio bylo posledních pět let celkem v ústraní. Jak se ale zdá, vždy je to celkem atraktivní. Slyšel jsem spoustu věcí, co se neodvážili pustit živě, takže si vážím této přízně od FOM.“

Jenson Button si po minulém závodě chtěl zlepšit náladu, ale i on byl nakonec hluboce zklamán. „Je to tvrdý direkt. Čekali jsme s nasazením nepoužitých pneumatik na ideální podmínky na trati. Měli jsme to hezky naplánované, ale stejně jako několik dalších pilotů máme prostě smůlu.

To, že nejsme v top desítce má ale i svou výhodu, protože si můžeme vybrat pneumatiky do závodu. Velkou roli zde hraje vítr. Pokud bude foukat na rovinkách zezadu, bude k vidění spousta předjíždění, a to je dobré. Navíc s třemi různými druhy gum to může být zajímavé. Takže uvidíme,“ doplnil svého kolegu Button.

Čtěte dále: Dlouhé rovinky jako v Číně McLarenu nesvědčí. Button přesto věří v body

  Progresa adecuadamente…🙊🙊🙊 #pasoteApasote #mclarenhonda   Fotka zveřejněná uživatelem Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial),

Diskuse k článku

Napsat komentář