McLaren: V zatáčkách dobrý, na rovinkách děsivý

Piloti McLarenu dostali v Grand Prix další ránu, stejně jako další, kteří neseděli v Mercedesu. „Nejdříve je ani nevidíte v zrcátkách a pak jsou vedle vás v nájezdu do první zatáčky, děsivé,“ nechal se slyšet Button. Modrá vlajka kam se podíváš. Mercedes zase ukázal svou letošní nadvládu a naděloval kola navíc. Jejich tempu stačilo jen Ferrari. McLaren tak…

Štítky: Fernando Alonso Jenson Button McLaren Zveřejněno 16. 11 2015 — Josef Nekvinda

Piloti McLarenu dostali v Grand Prix další ránu, stejně jako další, kteří neseděli v Mercedesu. „Nejdříve je ani nevidíte v zrcátkách a pak jsou vedle vás v nájezdu do první zatáčky, děsivé,“ nechal se slyšet Button.

Modrá vlajka kam se podíváš. Mercedes zase ukázal svou letošní nadvládu a naděloval kola navíc. Jejich tempu stačilo jen Ferrari. McLaren tak opět pocítil, jaká výkonnost pohonné jednotky od Hondy je. Jenson Button i Fernando Alonso skončili hluboko v poli a tak tento výsledek je jen další připomínkou toho, kolik práce ještě před McLarenem a Hondou je.

„Je děsivé, jak rychle všude jsou, když pak kolem vás projedou. Zejména pak na rovinkách. Se středopolaři jsme v zatáčkách docela konkurenceschopní, což je trochu zábavné a je to skvělé. Ale není zde pro nás žádná šance kohokoli předjet. Jsou tak daleko za vámi ve zpětných zrcátkách a najednou se objeví vedle vás v nájezdu do první zatáčky,“ prohlásil Jenson Button.

Posedmé se McLarenu podařilo dostat oba své vozy přes cílovou pásku závodu, z čehož britská stáj čerpá pozitiva. Navíc rozdíl mezi čtrnáctým Buttonem a posledním bodujícím Pastorem Maldonadem nebyl ani „pouhých“ 12 sekund.

„Myslím, že jsme byli dvanáct sekund od desáté pozice a nebyl zde žádný safety car. Není to skvělé, ale myslím, že jsme byli bodované pozici blíže, než jsme původně očekávali. Nikdo nechce být o kolo zpět, ale když už je na tom pětina pole stejně, tak to není tak špatné. Je to pocit, že jdeme správným směrem a doufejme, že příští závod bude lepší,“ dodal Button po závodě.

To Fernando Alonso měl trochu jiné starosti. Na trati se teprve sžíval s autem a jeho novým motorem a převodovkou. Během pátku a soboty musel odstavit svůj vůz pro problémy s pohonnou jednotkou, a tak měl v závodě trochu odlišnou pozici.

„Myslím, že dokončit závod bylo prioritou, zvláště po problémech s motorem. Naneštěstí vůz nefungoval od začátku úplně na sto procent, takže bylo někdy trochu divné auto řídit. Vsadili jsme na nový motor a měl jsem jen pár kol k jeho nastavení, takže možná je to normální. Alespoň jsme dokončili závod a můžeme z něho čerpat údaje a doufejme, že je analyzujeme,“ svěřil se skromně Alonso.

Diskuse k článku

Napsat komentář